معاون روحانی: گزارش کمیسیون قضایی مجلس یکطرفه بود

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص شکایت نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: در لایحه بودجه 1400، دولت مطلقا و به هیچ وجه برای سند 2030 حکم، بودجه‌ و اعتباری را نیاورده و تعهدی را نیز در این باره نپذیرفته است.

وی افزود:  در قانون بودجه 1400 مطلقا به موضوع سند 2030 پرداخته نشده است، مطلبی که یکی از نمایندگان مجلس تذکر داد، صرفاً بر اثر اشتباه سهوی بود که یک کارشناس در یکی از جداول انجام داده بود که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه، هم در فایل و هم در نسخه‌های کاغذی آن را اصلاح کرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: فکر می‌کردیم چون توضیحاتی که داده‌ایم، مستدل و مستند بود و قانون بودجه هم کاملاً مشخص و گویا است، قضیه حل و فصل شده تا اینکه هفته گذشته دیدیم این درخواست در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

امیری با اشاره به گزارش دیروز کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: دیروز در مجلس گزارش کمیسیون قضایی قرائت شد. البته این گزارش هم از جهت شکلی و هم از جهت ماهیتی ایرادهایی داشت و متاسفانه مثل موارد دیگر که درخواست اعمال ماده 234 می‌شود، به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد.

وی  خاطرنشان کرد: قاعده‌اش این است که وقتی گزارشی از یک کمیسیون در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، اصول انصاف و قواعد دادرسی بر این است که کسی که گزارشی بر علیه او قرائت می‌شود، به او اجازه دفاع و صحبت بدهند اما گزارش کمیسیون قضایی یکطرفه قرائت شد و اجازه صحبت هم به نماینده دولت ندادند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهو با بیان اینکه گزارش مذکور در ادامه به رای گذاشته شد و حدود 180 نفر از نمایندگان محترم به آن رای دادند و البته سه نفر مخالف بودند و سه نفر ممتنع و تعدادی هم در رای‌گیری شرکت نکردند، تصریح کرد:  درخواست ما این است که در چنین مواردی براساس اصول انصاف و قواعد دادرسی اجازه بدهند دولت صحبت کند.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.