دعوای نمایندگان و دولت کویت برای چهارمین بار جلسه پارلمان را لغو کرد

پس از آنکه نمایندگان مجلس الامه (پارلمان) کویت بر کرسی‌های مخصوص اعضای کابینه نشسته و وزرا در جلسه امروز پارلمان حضور نیافتند، رئیس پارلمان این کشور جلسه را لغو کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، علی الغانم، رئیس مجلس الامه (پارلمان) کویت برای چهارمین بار جلسه عادی امروز (سه‌شنبه) را نیز به دلیل حضور نیافتن اعضای کابینه و نشستن برخی نمایندگان در کرسی‌های وزرا لغو کرد.

الغانم اظهار کرد: (اعضای) کابینه به من اطلاع دادند که به دلیل نشستن نمایندگان بر کرسی‌های کابینه در جلسه امروز و فردا حضور نمی‌یابند و به این ترتیب بر اساس ماده ۱۱۶ قانون اساسی جلسه لغو می‌شود.

برخی از نمایندگان مجلس الامه کویت در اعتراض به وضعیت فعلی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و از نخست وزیر خواستند به دلیل تعطیلی پارلمان و نگرانی از تبدیل آن به یک پارلمان ملی استعفا کند.

از جمله آنها عبید الوسمی، از نمایندگان مجلس الامه بود که از امیر کویت خواست موضعگیری را در پیش بگیرد که این اقدامات را اصلاح کرده و جنجال ادامه نیابد و ائتلاف مشکوک و غیر قابل پذیرش میان دو رئیس (نخست وزیر و رئیس مجلس الامه) متوقف شود.

الوسمی اظهار کرد: نخست وزیر و رئیس مجلس الامه باید بدانند که دیگر جایی در عرصه سیاسی ندارند و من از نظر اخلاقی بر این باورم که حقوق مردم را نباید زیر پا بگذاریم و دولت موظف است حضور داشته باشد.

ان نماینده مجلس الامه در ادامه تاکید کرد: نشستن نمایندگان (مجلس الامه) بر روی صندلی‌های وزرا تاثیری بر درستی برگزاری نشست‌ها ندارد پس از دست از کلاه‌برداری برداشته و تبادل وقیح نقش‌ها را متوقف کنید.

حسن جوهر، از دیگر نمایندگان مجلس الامه کویت نیز خطاب به مردم این کشور گفت: تعطیلی نشست‌ها و دور زدن قانون اساسی تنها یک معنا دارد و آن هم انتقام گرفتن از مردم است.

او افزود: برخی بهانه می‌آورند که نمایندگان مجلس الامه دلیل تعطیلی نشست‌ها و بحران سیاسی هستند، اما مردم کویت با فرهنگ و آگاه هستند و قوانین پیشنهادی نمایندگان فراکسیون ۳۱ و پیشنهادهای دولت را مقایسه می‌کنند و نخست وزیر و رئیس پارلمان هر دو می‌دانند که اعتباری در میان مردم ندارند.

عبدالکریم الکندری، دیگر نماینده پارلمان کویت تاکید کرد: طرحی برای تبدیل مجلس الامه به یک طرف دولتی وجود دارد، هشت سال گذشته و آنها کشور را بدون هیچ مخالفتی مدیریت می‌کنند، حالا ببینید ما به کجا رسیده‌ایم.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.