فرانسه دومین مجسمه آزادی را به آمریکا می‌فرستد

ژورنال دو دیمانش گزارش داد، فرانسه دومین مجسمه آزادی را ۱۳۵ سال پس از فرستادن اولین مجسمه آزادی، به نشانه تعهد به تقویت روابط فرانسه-آمریکا به ایالات متحده می‌فرستد.

به گزارش خبرآنی به نقل از اسپوتنیک، "فیلیپ اتین"، سفیر فرانسه در آمریکا گفت: این مجسمه نمادی مضاعف از آزادی و نیز مهمان‌نوازی است.

به گزارش روزنامه فرانسوی، این مجسمه ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) به آمریکا ارسال خواهد شد و دقیقاً همزمان با ۴ ژوئیه (۱۳ تیر)، روز استقلال آمریکا، به ایالات متحده خواهد رسید. این مجسمه ۱۰ سال در آمریکا می‌ماند.

مجسمه جدید بسیار کوچک‌تر از مجسمه اصلی است و ارتفاع آن ۲.۸۳ متر است. این مجسمه توسط کشتی با پرچم فرانسه، در حامل ویژه‌ای مجهز به سنسور، به آمریکا سفر می‌کند. مجسمه آزادی وارد نیویورک خواهد شد و در جزیره "الیس" نصب می‌شود، که از آنجا به مجسمه نخست که در جزیره آزادی مستقر است، مشرف خواهد بود. این مجسمه سپس به محل سکونت سفیر فرانسه در واشنگتن منتقل می‌شود.

اتین گفت: به همسایگان و شهردار واشنگتن اطلاع داده‌ام که دومین مجسمه آزادی برای همه در خیابان قابل دیدن خواهد بود.

وی افزود مجسمه دوم ادای احترام به "همه در دو سوی اقیانوس اطلس است که اجازه ساخت مجسمه آزادی را دادند و کسانی که برای آنچه این مجسمه سمبل آن است، جنگیدند".

فرانسه مجسمه اصلی ۹۳ متری آزادی را در سال ۱۸۸۶ به آمریکا اهدا کرد. تاریخ تصویب اعلام استقلال آمریکا (۴ ژوئیه ۱۷۷۶) در جلوی مجسمه حکاکی شده است. این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.