الزامات فنی و معماری شبکه زیرساخت اولویت بندی می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمیدرضا اخوان مختاریانی مجری این پروژه پژوهشی که جهت شناسایی و اولویت‌بندی سرویس‌های نوین و تعیین الزامات فنی و معماری شبکه زیرساخت، تعریف شده است، اظهار داشت: هدف این پروژه، پژوهش برای شناسایی و اولویت بندی سرویس‌های نوین قابل ارائه در حیطه وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین تحقیق در خصوص الزامات، استانداردها، فناوری‌ها و شاخص‌های لازم برای ارائه این سرویس‌ها و فناوری‌های نوینی است که برای کاربر انتهایی در عصر تحول دیجیتال مطرح است.

وی درباره لزوم اجرای این پروژه گفت: تحول چشمگیر فناوری‌های مرتبط با صنایع الکترونیک، مخابرات و رایانه، از یک سو منجر به توسعه سرویس‌های جدید ارتباطی همانند انتقال داده، انتقال صدا و تصویر، سنجش از دور، ارتباطات رایانه‌ای و همچنین تحول دیجیتال در ارتباطات بانکی، تجاری و نظام اداری شده است و از سوی دیگر کاهش مسافرت‌های غیر ضروری و دورکاری در بسیاری از مشاغل متأثر از شرایط شیوع بیماری کرونا و حفظ محیط زیست سبب شده تا وظایف محوله به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بسیار سنگین و تخصصی شود.

اخوان مختاریانی ادامه داد: علاوه بر آن در سال‌های اخیر تعداد، تنوع و پهنای باند مورد نیاز سرویس‌های صوت، تصویر و داده، در کنار فناوری‌های جدید IOT، ۵G و … بسیار بیشتر شده است. به دلیل رشد اینترنت و ظهور سرویس‌های محتوایی متنوع در سال‌های اخیر، اپراتورهای ارتباطی کشور از سرویس‌ها و فناوری‌های جدید و به روز در شبکه‌های ارتباطی خود بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: از این رو خروجی این پروژه می‌تواند دانش فنی لازم برای معرفی و اولویت‌بندی سرویس‌های نوین مطرح در عصر تحول دیجیتال در کنار سرویس‌هایی که در حال حاضر در سبد محصولات شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارند، را ارائه دهد.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.