موفقیت‌های تیم «اختراعات ایران» در مسابقات بین‌المللی

امیر عباس محمدی کوشکی در گفتگو با خبرنگار خبرآنی با اشاره به شیوع کرونا، اظهار کرد: تمام کشورها از ابتدای گسترش این ویروس به دنبال پیشگیری و یا درمان کرونا از طریق نوآوری و خلاقیت بودند.

سرپرست تیم اختراعات ایران ادامه داد: در کشور ایران نیز بسیاری از جوانان و شرکت‌ها محصولات نوآورانه‌ای ساخته و یا پژوهش‌های خود را به جامعه ارائه داده‌اند.

وی از تغییر موضوع اغلب مسابقات علمی جهانی به پیشگیری از کرونا اشاره داشت و افزود: تیم اختراعات ایران نیز با چنین موضوعاتی راهی مسابقات جهانی اختراعات شد.

محمدی کوشکی تصریح کرد: تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی نوآوری‌های برتر تسلا و رقابت‌های ARCA کرواسی توانست با نوآوری‌های مرتبط با کرونا مدال نقره این مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد.

این نخبه خراسان شمالی بیان داشت: در این مسابقات مبینا قزی از اسفراین که دانشجو علوم پزشکی کاشان است با نوآوری دستگاه هوشمند پیشگیری و کمک به استفاده داروهای مصرفی بیماران کرونایی، پروژه بیمارستان هوشمند و ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا در مسابقات جهانی نوآوری آفریقا توانست مدال برنز و نقره را کسب کند.

وی افزود: سید محمد آرین اکبری نیز توانست در مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ترکیه که بزرگ‌ترین مسابقات جهانی دنیا بوده مدال طلا و نقره را با نوآوری فرمول موفقیت ژنتیکی از سازمان مالکیت فکری ترکیه، سازمان مالکیت فکری جهانی wipo و ریاست جمهوری ترکیه دریافت کند.

محمدی کوشکی در انتها از کسب مدال نقره مسابقات ترکیه و کرواسی توسط خود نیز خبر داد و گفت: این عناوین با پروژه دستگاه‌های پیشگیری در مقابل کرونا به دست آمد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.