بازگشت 2157 نخبه ایرانی به کشور

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ 64 متخصص ایرانی و دانش‌آموخته دانشگاه‌های برتر خارج از کشور، به ایران بازگشتند و موفق به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان شدند.

حمایت از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری متخصصان ایرانی خارج از کشور، هدفی است که در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور مدنظر است و این هدف با تلاشی مضاعف در سال گذشته به همکاری 64 نفر از این افراد با شرکت‌ها منجر شده است.

این کار در قالب حمایت از تاسیس شرکت توسط دانش‌آموختگان 200 دانشگاه برتر یا افراد دارای سابقه موفق در حوزه فناوری در خارج از کشور که طرحی برای راه‌­اندازی کسب‌وکار دارند، اجرایی شد؛ سال گذشته نیز این برنامه، همکاری با 64 شرکت دانش‌بنیان را در حوزه‌های زیست‌فناوری، انرژی، هوش مصنوعی، فناوری‌های نانو و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات به دنبال داشته است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور و استفاده از توانمندی آنها در ارتقای کشور را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است؛ رسالتی که می‌تواند کشور را از ظرفیت این افراد و توان و دانش آنها بهره‌مند کند. کسانی‌ که می‌توانند تجربیات و دانش سال‌ها تحصیل و کار در دیگر کشورها را به ایران منتقل کنند. این کار پل ارتباطی خوبی برای جذب این افراد و استفاده از ظرفیت آنها در کشور محسوب می‌شود.

همچنین این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این کار تاکنون به بازگشت 2 هزار و 157 نفر از نخبگان ایرانی به کشور منجر شده است؛ براین اساس تاکنون، توانمندی و تخصص بیش از 2 هزار نفر از نخبگان ایرانی به نیازهای کشور پیوند خورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

بازگشت ایرانی

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.