نشست مجازی کمیته چهارجانبه درباره بحران لیبی به ریاست ابوالغیط

منابع خبری اعلام کردند که اتحادیه عرب سه شنبه میزبان نشست مجازی کمیته چهارجانبه درباره بحران لیبی بود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که نشست هماهنگی کمیته چهارجانبه درباره لیبی متشکل از اتحادیه عرب، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا سه شنبه به شکل مجازی و به ریاست احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شد.

این نشست در سطح رهبران چهار سازمان مذکور و با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و و نایب رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برگزار شد.

طبق گفته منبع مذکور، در این نشست تلاش‌های کمیته چهارجانبه در راستای حمایت از روند سیاسی لیبی برای حل و فصل اوضاع این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این منبع در ادامه گفت که کمیته مذکور در این نشست پیشرفت مهمی را که لیبی طی ماه‌های گذشته شاهد آن بوده است را ستود.

حاضران در نشست این کمیته همچنین درباره اهمیت مقابله با تهدیدات شبه نظامیان مسلح و اجرای برنامه‌های فوری و منظم برای شناسایی، شمارش و از بین بردن این گروه‌ها، به ویژه به منظور ایجاد یک فضای امنیتی مطلوب برای انتخابات آینده لیبی توافق کردند.

این چهار سازمان همچنین توافق کردند که جلسه بعدی کمیته را در نیمه دوم سال جاری میلادی برای پیگیری این تلاش و حفظ حرکت هماهنگ بین‌المللی همراه با روند سیاسی در لیبی برگزار کنند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.