جزییاتی از دیدار امدارسان آزاد شده از مصر با ترامپ

امدادرسان آمریکایی آزاد شده از مصر می‌گوید ترامپ افتخار بازگرداندن او به آمریکا را برای خود دانسته و مدعی شده که آمریکایی ها "لیاقت" یک رهبر بهتر را دارند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از بیزینس اینسایدر، ایاد حجازی، امدادرسان مصری – آمریکایی که برنامه‌ای برای کودکان در مصر پایه گذاری کرد، در سال ۲۰۱۴ به اتهام سوء استفاده از کودکان و قاچاق انسان توسط حکومت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای مدت سه سال به زندان  افتاد.

دادگاه‌های مصر چندی بعد رای به بی گناهی او داده و او در آوریل ۲۰۱۷ از زندان آزاد شد. حجازی گفت، به هنگام بازگشت به آمریکا او را شتابزده به دیدار دونالد ترامپ بردند و صحبتهای این رئیس جمهور آمریکا در محفل خصوصی باعث شوکه شدن او شد.

حدود ۴۸ ساعت بعد از آنکه حجازی آزاد شد، دولت ترامپ اصرار به برگزاری دیداری کرد که انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. اما حجازی می‌گوید ترامپ در دیدار خصوصی خم شد و به او گفته است دولت او بوده که سبب آزادی او بعد از "پیگیری کار در جایی که اوباما کوتاهی کرد" است.

حجازی به بیزینس اینسایدر گفت: من صادقانه ناراحت و معذب بودم. از یک طرف احساس دین می کردم. او همچنین با به چالش کشیدن حرف ترامپ گفت، آزادی او بعد از آنکه گروهی دو حزبی از قانونگذاران آمریکا و مقامهای ارشد کاخ سفید در دوران دولت باراک اوباما برای حمایت از او تلاش کردند قریب الوقوع بوده است.

حجازی گفت: زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید از قبل فشار زیادی اعمال شده بود. این ناعادلانه است که او مدعی کل اعتبار کار شود.

حجازی در توئیتی اعلام کرد که روز سه شنبه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جو بایدن رای داده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.