دولت چین 210 میلیارد یوان نقدینگی به بازار تزریق کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از شینهوا، بانک مرکزی چین طی هفته گذشته مبلغ خالص 210 میلیارد یوان (حدود 31.1 میلیارد دلار آمریکا) را از طریق عملیات بازار آزاد وارد سیستم بانکی این کشور کرد تا نقدینگی را در سطح معقولی حفظ کند.

بانک مرکزی جمهوری خلق چین از 14 تا 18 سپتامبر 480 میلیارد یوان از طریق توافقنامه‌های بازخرید معکوس به بازارها تزریق کرده و 620 میلیارد یوان را نیز از این بازارها جمع آوری کرده است چرا که به همین میزان مدت توافقنامه های بازخرید معکوس پایان یافته و موعد بازپرداخت آن فرارسیده بود.

توافقنامه بازخرید معکوس فرآیندی است که طی آن، بانک مرکزی اوراق بهادار را از بانکهای تجاری از طریق مناقصه خریداری می کند و توافق می کند که مجدداً آنها را در آینده به فروش برساند.

در همین دوره، در مجموع 600 میلیارد یوان از طریق تسهیلات وام میان مدت به بازار تزریق شد در حالی که موعد پرداخت 200 میلیارد یوان تسهیلات وام میان مدت نیز فرا رسید.

ابزار مالی "تسهیلات وام میان مدت" در سال 2014 برای کمک به بانک های خصوصی و دولتی برای حفظ نقدینگی از طریق گرفتن وام از بانک مرکزی با استفاده از اوراق بهادار به عنوان وثیقه، ارائه شد.

دولت چین متعهد شده است که سیاست پولی محتاطانه ای را به روشی انعطاف پذیر و مناسب تر دنبال کند.

بانک مرکزی این کشور در گزارش سیاست پولی سه ماهه دوم خود اعلام کرده است که سیاست پولی را انعطاف پذیرتر و هدفمندتر می کند تا به تعادل بلندمدت بین ثبات رشد اقتصادی و جلوگیری از خطرات بازار دست یابد.

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.