اقتصاد جهان در اواسط 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، دویچه بانک آلمان اعلام کرد تولید در اقتصاد جهان به خاطر رونق اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در ماه های اخیر، تا اواسط 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد ولی افزایش سطح بدهی و تغییر سیاست ها می‌تواند خطر بروز یک بحران مالی را افزایش دهد.

 پیتر هوپر، سرپرست تحقیقات اقتصادی در دویچه بانک طی یادداشتی به مشتریانش نوشت:«بهبود اقتصاد جهان از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا در زمستان و بهار گذشته، سریع تر از حد انتظار بوده است».

«با پایان سه ماهه سوم، تخمین می‌زنیم سطح تولید ناخالص داخلی جهان تا نصف سطح قبل از بحران کرونا افزایش یافته باشد و حالا پیش بینی می کنیم این رقم تا اواسط سال آینده میلادی کاملاً به سطح قبل از کرونا برسد یعنی 6 ماه زودتر از آنچه قبلا پیش بینی می‌شد».

دویچه بانک پیش بینی خود از تولید ناخالص داخلی جهان را افزایش داد و انتظار دارد تولید 3.9 درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد. این بانک در ماه مه کاهش 5.9 درصدی را برای 2020 پیش بینی کرده بود. پیش بینی این بانک آلمانی از رشد تولید ناخالص داخلی برای سال آینده میلادی از 5.3 درصد تا 5.6 درصد افزایش یافته است.

هوپر اضافه کرد ولی بی ثباتی ها و مشکلات احتمالی بسیاری پیش رو خواهد بود. ترس از موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا افزایش یافته و بی‌ثباتی در مورد دورنمای اقتصادی را بیشتر کرده است. نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم به این بی ثباتی ها افزوده است. تغییر سیاستهای پولی هم این مشکلات را بدتر می‌کند.

 انتهای پیام/112

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.