فتح از انتخابات سراسری قریب الوقوع در فلسطین خبر داد

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد به زودی در اراضی فلسطین انتخابات سراسری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱، جبریل الرجوب، دبیر کمیته اجرایی فتح در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین گفت: تصمیمات تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین بار در تاریخ به صورت مستقل و به دور از هرگونه نفوذ یا فشار منطقه‌ای اتخاذ می‌شود. ما به دنبال شراکت داخلی در انتخابات هستیم. فلسطینی‌ها با شراکت از طریق صندوق رای‌گیری توافق کرده‌اند. بعد از انتخابات ساختاری برای دولت ائتلاف ملی وجود خواهد داشت و امیدواریم که تمام فلسطینی‌ها در نظام سیاسی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: ابتدا انتخابات شورای قانونگذاری (پارلمان) و بعد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان برگزار می‌شود و بعد از آن شورای ملی فلسطین براساس مکانیزم‌ها تشکیل خواهد شد. ما اکنون توافق کرده‌ایم و کسی نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات و احیای نظام سیاسی و مشارکت تمام گروه‌ها شود.

الرجوب گفت: نشست بیروت که با مشارکت بیش از ۱۲ گروه از جمله حماس و جهاد برگزار شد نقطه عطف مهم و جدی برای ساختن آینده مردم فلسطین است. این نشست با دعوت و اراده و اجماع گروه‌های فلسطینی برگزار شد و این اتفاق تاکنون در تاریخ ما رخ نداده بود.

انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین سال ۲۰۰۶ و انتخابات ریاست تشکیلات سال ۲۰۰۵ برگزار شد.

از سوی دیگر صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت که از متهم شدن رهبری فلسطین به خیانت به خاطر مخالفت با عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تعجب می‌کند.

وی گفت: با شفافیت با همگان صحبت می‌کنیم و از تمام کسانی که با عادی‌سازی مخالفت کردند، قدردانی می‌کنیم. 

عریقات گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هرآنچه که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌خواست برایش محقق کرد و آن ادامه نزاع با فلسطینی‌ها و عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی قبل از پایان اشغال است. نتانیاهو می‌داند که اسرائیل به ادامه نزاع با فلسطینی‌ها و امضای معاهدات صلح با کشورهای عربی نیاز دارد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.