لزوم توجه به بهبود فروش الکترونیکی و غیرحضوری در فروشگاه شهروند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: شیوع همه‌گیری ویروس کرونا به عنوان یک تهدید سلامت آحاد شهروندان، لزوم تغییر در روند سنتی ارائه خدمات شهرداری‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته را بیش از پیش عیان کرد. 

وی افزود: بدون شک اگر شهرداری‌ها هوشمندسازی خدمات و تعاملات مالی و صدور مجوز را به بهانه‌های مختلف نادیده نمی‌گرفتند این روزها نه‌تنها تحقق منابع و درآمدها چالش عمده مدیریت شهری نبود، بلکه با استفاده از فرصت فراهم شده در ارائه خدمات غیرحضوری، هوشمند و الکترونیکی می‌توانستند رضایت شهروندان را در سایه ارائه خدمات پایدار، بدون نیاز به مراجعه جلب کند. 

فراهانی تصریح کرد: در حالیکه ارائه خدمات فروشگاه‌های اینترنتی به علت نیاز به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این شرایط مورد اقبال عموم قرار گرفته است اما فروشگاه شهروند با ظرفیت بالای نیروی انسانی و فروشگاهی از گوی رقابت بسیار عقب مانده ‌است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: این دردی است که سایر فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات وابسته به بخش عمومی نیز گرفتار آن هستند، ظاهراً مدیریت تصدی‌گرا، غیراقتصادی و خرید تضمینی در سایه کالابرگ‌های عرضه شده به کارکنان این فروشگاه‌ها را از تلاش برای رقابت و کسب سهم بازار بیشتر و جلب رضایت مشتریان بی‌نیاز کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ظرفیت ارائه فروش الکترونیکی و غیرحضوری در فروشگاه شهروند به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و درگاه فروشگاه الکترونیک این مراکز به صورت ابتدایی طراحی و مدیریت می‌شود به ویژه اگر سری به فروشگاه مجازی شهروند بزنید با سایتی شلوغ و ضعیف که غالب کالاهای آن با پیام  «تمام شد» به مشتریان عرضه شده مواجه می‌شوید.

فراهانی تاکید کرد: ارائه خدمات و محصولات از طریق درگاه‌های فروش الکترونیکی و غیرحضوری فروشگاه شهروند با صرفه اقتصادی و کیفیت مطلوب حق شهروندان عزیزی است که برای صیانت از سلامت خویش و حفظ فاصله اجتماعی تمایل دارند تا خریدشان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: با عنایت به اهمیت این مسئله اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیرحضوری در فروشگاه شهروند» به شهرداری تهران تذکر میدهم و انتظار دارم با استفاده از ظرفیت عرضه بر بستر کسب و کارهای نوپای موفق زمینه عرضه و ارائه کالاهای فروشگاه شهروند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.