طرح پیشنهادی ممنوعیت ورود شهروندان آمریکا به کشورشان، در صورت ابتلا به کرونا

رئیس جمهور آمریکا طرح پیشنهادی را در نظر می‌گیرد که از بازگشت شهروندان آمریکا و ساکنان قانونی آن به ایالات متحده، در صورتی که ممکن باشد آلوده به ویروس کرونا باشند، ممانعت به عمل می‌آورد.

به گزارش خبرآنی به نقل از دیلی میل، بسیاری از کشورها محدودیت‌های سفر ایجاد کرده و برخی هم مرزهایشان را بسته‌اند، اما اکثر آن‌ها به شهروندان خودشان اجازه بازگشت به کشور را می‌دهند.

نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش کرد از آژانس‌های فدرال خواسته شده، بازخورد خود نسبت به این موضوع را تا روز سه‌شنبه به کاخ سفید اعلام کنند.

آمریکا در حال حاضر ورود از کشورهای برزیل، چین، اروپا و بریتانیا- جز ساکنان قانونی و شهروندان- به این کشور را منع کرده است.

تحت این طرح پیشنهادی که به مقامات حقوقی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها متکی است، دولت می‌تواند از عبور یک شهروند یا ساکن قانونی آمریکا از مرز این کشور برای ورود به آن، در صورتی که به طور معقولانه‌ای باور داشته باشد این شخص در معرض بیماری قابل انتقال کرونا بوده یا آلوده به آن است، ممانعت به عمل آورد.

پیش‌نویس این طرح که بخش‌هایی از آن به نیویورک تایمز رسیده، به صراحت عنوان می‌کند که هر دستوری مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان و ساکنان قانونی دائم، باید شامل حفاظت‌های مناسب باشد تا اطمینان دهد هیچ‌گونه تخلفی از حقوق قانونی صورت نخواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا هنوز درباره این طرح، که تأثیر گسترده‌ای خواهد داشت، تصمیمی نگرفته است.

اسناد این طرح همچنین عنوان نکرده است که یک شهروند یا ساکن قانونی آمریکا، چه مدت زمانی نیاز است که در صورت آلوده بودن به ویروس کرونا، خارج از ایالات متحده باقی بماند.

پیش‌نویس این طرح، عنوان می‌کند که ممنوعیت ورود شهروندان آمریکا یا ساکنان قانونی از خارج کشور، "فقط در نادرترین شرایط" و "زمانی که به خاطر منفعت سلامت عمومی ضروری باشد و به مدت زمان محدود"، اعمال خواهد شد.

این قانون می‌تواند پیامدهای دراماتیکی برای مرز جنوبی آمریکا داشته باشد، جایی که شهروندان آمریکا و ساکنان قانونی مکرراً از مرز مکزیک در رفت‌وآمد هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.