تأمین 1500 واگن ظرفیت مترو را به 6 میلیون مسافر افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید مناف هاشمی در مراسم «رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک رام قطار ملی»، اظهارکرد: تولید یک رام قطار ملی بدون حمایت و تأمین اعتبار از جانب دولت موفق نخواهد بود چرا که منابع در اختیار شهرداری بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شهر تهران به یکهزار و 500 دستگاه واگن نیاز دارد، افزود: قرارداد 630 دستگاه واگن با چین منعقد شده است. همچنین پروژه تولید 105 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی ملی و 105 دستگاه واگن دیگر با شرکت واگن سازی تهران نهایی شده است.

به گفته معاون شهردار تهران؛ باتوجه به شرایط تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، دولت باید منابعی را به شهرداری تهران بابت خرید واگن‌ها تخصیص دهد.

هاشمی در ادامه افزود: حمایت دولت از تولید انبوه ملی سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود ضمن اینکه تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر یکهزار و 500 دستگاه واگن مورد نیاز تهران تأمین شود می‌توان ظرفیت حمل و نقل مترو را از دو میلیون مسافر به 6 میلیون ارتقاء داد، یادآور شد: امید است که سال آینده با تولیدات ملی نقش آفرینی بیشتری کرد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.