پلیس پورتلند اعلام "شورش" کرد

جمعیت حدود ۲۰۰ نفری که شامگاه یکشنبه در ساختمان اتحادیه پلیس پورتلند شمالی رژه رفته بودند، در هفتاد و چهارمین شب اعتراضات این شهر، به سرعت توسط پلیس عقب رانده و پراکنده شدند.

به گزارش خبرآنی به نقل از "اورگن‌لایو"، ویدئوهای صحنه اعتراضات نشان می‌دهد پلیس در حالی که سعی داشته معترضانی که به سمت پلیس شی‌ء پرتاب می‌کردند را عقب بنشاند، این اجتماع را یک شورش اعلام کرده است. در صحنه‌ای هم یک آتش‌بازی بزرگ بین معترضان نمایان می‌شود که پلیس پاسخ آن را با مهمات کنترل جمعیت داد.

این رخداد یک روز پس از اعتراضات شنبه شب در همین مکان اتفاق می‌افتد که عمدتاً مسالمت‌آمیز بود، تا اینکه گروه کوچکی از افراد داخل ساختمان اتحادیه پلیس در پورتلند شمالی، آتش روشن کردند. درگیری شنبه که تا ساعات اولیه صبح یکشنبه به طول انجامید، پلیس را برانگیخت که اعلام شورش کرده و با استفاده از مهمات ضربه‌ای و زور فیزیکی، به سمت جمعیت پیشروی کند؛ الگویی که در چند شب اخیر که طی آن‌ها گروه کوچکی پلیس را از طریق آسیب به اموال و پرتاب اشیاء به مأموران، تحریک می‌کنند، فاش شده است.

در اعتراضات شب گذشته تنها دقایقی بعد از آنکه معترضان بیرون ساختمان اتحادیه رسیدند، پلیس از طریق بلندگوها هشدار داد که تظاهرکنندگان در فعالیت‌های "مجرمانه" شرکت نکنند. این هشدار در توییتر هم پست شد.

تظاهرکنندگان دسترسی‌های مسدود شده در خیابان "لومبارد" شمالی و "فنویک" را با استفاده از سطل آشغال‌ها و نرده‌هایی که از همان نزدیکی به خیابان کشیده بودند، بند آوردند. دست‌کم یک سطل آشغال به آتش کشیده شد.

پلیس اندکی قبل از ساعت ده شب، تجمع را اجتماع غیرقانونی اعلام کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.