ظرفیت افزایش 1000 مگاواتی تولید برق با رفع محدویت‌‌های تولید در نیروگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، علی اصغر‌عبدلی، مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای بخار نیروگاهی حدود 19 درصد ظرفیت تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر عمر متوسط واحدهای بخار کشور بیش از 30 سال است و برخی از واحدها همانند واحدهای نیروگاه بندرعباس قدمتی بیش از 40 سال دارند.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: با افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری نیروگاه‌ها، توان تولیدی و راندمان آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که برای بازگشت به شرایط اولیه این واحدها طرح‌های بهینه‌سازی واحدها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های رفع محدویت‌های تولید علاوه بر رشد راندمان نیروگاه‌ بندرعباس موجب افزایش پایداری و کاهش نرخ خروج اضطراری واحدها خواهد شد؛ همچنین پیاده‌سازی این برنامه افزایش میزان تولید سالانه نیروگاه، افزایش عمر واحدها و کاهش آلایندهای زیست‌محیطی را نیز در پی خواهد داشت.

عبدلی با اشاره به افزایش 115 مگاواتی توان تولید نیروگاه بندرعباس با اجرای طرح‌های رفع محدویت‌ تولید، گفت: برای اجرای این پروژه حدود 480 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که این رقم کمتر از هفت درصد هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید می‌باشد.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به عمر 40 ساله واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس، گفت:‌ با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید تا حدود هزار مگاوات امکان افزایش توان نیروگاه‌های کشور وجود دارد.

عبدلی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش توان تولید نیروگاه بندرعباس، گفت: در این نیروگاه از آب دریا برای سیستم خنک کن استفاده شده که این امر موجب شکل گیری رسوب بر روی سیستم یاد شده می‌شود. بدین منظور در راستای اجرای طرح‌های رفع محدودیت تولید، برای شست‌وشوی سیستم خنک کن نیروگاه روش جدیدی با استفاده از مواد نانو در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بویلرها از قطعات حساس نیروگاه‌ها است که وظیفه تولید بخار را بر عهده دارد؛ در جریان اجرای این طرح بازسازی این قطعات منجر به افزایش تولید واحد بخار شده است.​

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.