چشم انداز تاریک اقتصاد آمریکا با برقراری مجدد قرنطینه در کالیفرنیا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، تصمیم "گوین نیوسام"، فرماندار ایالت کالیفرنیا در مورد اعمال مجدد محدودیت های قرنطینه در مغازه ها، رستوران ها ، سالن های بدنسازی و حتی تعطیلی کارهای اداری معمولی درپی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا را تاریک کرده است.

تصمیم مقامات دو منطقه بزرگ ایالت کالیفرنیا یعنی لس آنجلس و سن دیگو برای اجرای آموزش آنلاین هنگام از سرگیری کلاس ها در ماه آینده نیز موجب ابهام بیشتر آینده اقتصادی آمریکا خواهد شد چرا که این اقدام باعث می شود والدین بیش از 825 هزار دانش آموز در این دو منطقه برای بازگشت به محل کار خود از ماه آینده دچار مشکل شوند.

ایالت کالیفرنیا با 40 میلیون نفر جمعیت، بیش از هر ایالت دیگری در این کشور شاغل دارد و تولید کالاها و خدمات آن تقریباً برابر با مجموع تولید ایالت های فلوریدا و تگزاس است. دو ایالتی که آن ها هم شاهد موج دوم شیوع کرونا بوده اند.

پس از دوره رکود بزرگ، ایالت کالیفرنیا عامل غیر قابل انکار رشد اشتغال آمریکا بوده و تقریباً بیش از هر ایالت دیگری شغل ایجاد کرده است.

در ماه مارس ، پس از تبدیل شدن به اولین ایالت آمریکا که در پاسخ به شیوع ویروس کرونا قرنطینه خانگی را تحمیل کرد، کالیفرنیا در صدر لیست آمار بیکاری و نابودی مشاغل این کشور قرار گرفت.

در ماه مارس و آوریل حدود 2.6 میلیون شغل ناپدید شدند که تقریباً برابر با تلفات شغلی در تگزاس و فلوریدا است.

البته ایده قرنطینه خانگی به منظور جلوگیری از رشد مبتلایان به این بیماری صورت گرفت. اگرچه با افت شدید اقتصادی همراه بود ولی هدف آن بهبود شرایط برای سلامت عموم مردم و بهبود سریعتر اوضاع اقتصادی بود.

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.