واحد نخست گازی نیروگاه قشم این هفته افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، امیر دودابی‌نژاد، مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در قالب برنامه پنجم توسعه به اجرا در آمده و واحد نخست گازی این نیروگاه به ظرفیت 170 مگاوات، پنجشنبه این هفته توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا پیش از این، ظرفیت واحدهای تولید برق جزیره قشم کمتر از انرژی مورد نیاز منطقه بوده و جزیره به لحاظ مصرف انرژی الکتریکی به سرزمین اصلی وابسته بوده است که با افتتاح این نیروگاه، جزیره قشم در تأمین برق مورد نیاز خود، خودکفا خواهد شد.

مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: استان هرمزگان و جزیره قشم به لحاظ صنعتی و تجارت بین‌الملل نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می‌کنند و تامین برق پایدار این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بدین منظور با اجرا و احداث این نیروگاه نه تنها نیاز الکتریکی جزیره توسط واحدهای مستقر در منطقه قشم به طور کامل برطرف خواهد شد بلکه بخشی از تولید برق این جزیره به سرزمین اصلی نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه تولید برق در جنوب شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با دو واحد گازی 170 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی جمعا به ظرفیت 500 مگاوات با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی راندمان بخش گاز نیروگاه را 33 درصد و راندمان سیکل ترکیبی مجموعه را 49.2  درصد اعلام کرد و گفت: همچنین با توجه به نیاز آبی جزیره قشم این واحد قادر به تولید روزانه هشت هزار مترمکعب آب شیرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز هر واحد حدود 45 هزار مترمکعب در ساعت خواهد بود، ادامه داد:‌ این نیروگاه نقش مهمی در توسعه استان هرمزگان، تامین انرژی جزیره قشم و افزایش اشتغال‌زایی در منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

نیروگاه افتتاح

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.