هشدار دفتر چین در هنگ‌کنگ درباره رای‌گیری غیررسمی حامیان دموکراسی

دفتر عالی پکن در هنگ کنگ هشدار داده که رای گیری غیر رسمی اخیر از سوی حامیان دموکراسی می‌تواند به مصابه نقض قانون جدید امنیت ملی باشد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این رای گیری غیر رسمی نشان داد که گروهی از دموکرات‌های جوان بیش از ۶۰۰ هزار رای داده‌اند که بازتاب تغییری بالقوه در هنگ کنگ محسوب می‌شود.

هدف از برگزاری این رای گیری انتخاب کاندیداهای حامی دموکراسی است که می‌توانند فرصتی را برای کسب موفقیت در انتخابات پارلمانی سپتامبر در هنگ‌کنگ به دست بیاورند.

بسیاری از ناظران، این رای گیری را اعتراضی نمادین به قانون جدید امنیت ملی از سوی چین در هنگ کنگ می‌دانند.

سخنگوی دفتر هماهنگی چین در دولتشهر مذکور در بیانیه‌ای گفت: هدف از برگزاری این رای گیری تصرف قدرت حاکم هنگ کنگ و اجرای یک نسحه از انقلاب رنگی در این دولتشهر است.

رئیس این دفتر  هماهنگی بر تحقق قانون جدید امنیت ملی نظارت دارد که به عاملان امنیتی چین اجازه می‌دهد تا به صورت رسمی و برای نخستین بار در هنگ کنگ مستقر شوند.

منتقدان این قانون بیم آن دارند که این روند آزادی‌های گسترده در هنگ کنگ را که پس از استقلال ۱۹۹۷ از انگلیس به آن داده شده، حذف کند درحالیکه حامیان این قانون می‌گویند این روند باعث ثبات بیشتر در هنگ کنگ پس از یک دوره اعتراضات خشن ضد دولتی می‌شود.

اجرای این قانون باعث خشم و واکنش بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپا شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.