اشغال پارلمان تایوان از سوی اعضای حزب اپوزیسیون

اعضای حزب اصلی اپوزیسیون تایوان بار دیگر امروز (سه‌شنبه) ساختمان پارلمان این کشور را در اعتراض به نامزدی معاون نزدیک رئیس جمهوری در یک سمت ارشد، اشغال کرده و درگیری به وجود آوردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اشغال مجدد پس از درگیری اپوزیسیون با قانونگذاران حزب حاکم برای ورود به ساختمان پارلمان صورت گرفته است.

خشونت و اعتراض در داخل پارلمان در تایوان غیرمعمول نیست؛ ماه گذشته میلادی هم درگیری در پارلمان پس از آن رخ داد که قانونگذاران حزب حاکم دموکراتیک مترقی موانع ایجاد شده از سوی اپوزیسیون که پارلمان را در اعتراض به "استبداد دولت" اشغال کرده بودند، در هم شکستند.

حزب اپوزیسیون این بار علیه نامزدی "چن چو"، معاون "تسای اینگ ون" برای ریاست ناظر مستقل دولت موسوم به "کنترل یوآن" دست به اعتراض زده و می‌گویند این اقدام یک "پارتی بازی سیاسی" است.

امروز پیش از آنکه گروهی از قانونگذاران حزب اپوزیسیون به صحن اصلی پارلمان وارد شده و برای جلوگیری از تایید نامزدی معاون رئیس جمهوری، جایگاه اصلی سخنرانی را اشغال کنند، قانونگذاران دو حزب در مقابل پارلمان درگیر شدند. قانونگذاران حزب اصلی اپوزیسیون تایوان به محل اصلی سخنرانی شتافته و پلاکارت‌هایی را که رویش نوشته شده بود "پارتی بازی را متوقف کنید، این کاندید را حذف کنید" در دست داشتند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.