لزوم ایجاد اتاق شیشه‌ای برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، ضمن تأکید بر لزوم ایجاد  اتاق شیشه‌ای برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی، گفت: شفافیت حداکثری اموال مسؤلان می‌تواند در جلب اعتماد عمومی نسبت به همه ارگان‌ها تأثیر خاص خود را داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: اموال همه مسئولان باید در معرض دید عموم قرار بگیرد تا شائبه‌هایی که در اذهان مردم نسبت به تفاوت ایجاد شده در افزایش بی‌رویه اموال برخی از مسئولان پس از مسئولیت شکل می‌گیرد برطرف شود؛  متأسفانه دارایی برخی از مسئولان پس از اتمام مسئولیت خود یکدفعه افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین همین مسئله نشان می‌دهد که یک جای کار این مسئول می‌لنگد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس بیان داشت: شفافیت حداکثری فونداسیون مبارزه با فساد است که باید در همه سطوح جامعه صورت بپذیرد و در واقع یک اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد تا از فساد اقتصادی در جامعه پیشگیری شود.

ابوترابی با بیان اینکه ساختار غلط نظام اداری در کشور خود مانعی بزرگ برای ارتقای شفافیت در نهادهای مختلف است، اظهار داشت: برای مثال، وزرا دلگیری خود از رای مثبت یا منفی یک نماینده به مواد یک طرح یا لایحه را در حوزه‌های انتخابیه آنان تلافی می‌کنند ازجمله این راهکارها می‌تواند ایجاد پارلمان‌های محلی و سپردن امور منطقه‌ای و محلی به این پارلمان‌ها باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا افزود: پارلمان‌های محلی یا همان شورا‌های شهر و روستا که البته باید سطح آنها را نیز ارتقا داد. که این کار به شرط ایجاد سایت شفاف و نظارت مردم بر عملکرد و هزینه‌های این بودجه‌ها توسط شوراها باشد تا از فساد مجدد در این رابطه جلوگیری شود؛ علاوه بر این باید سایتی در اختیار مردم قرار ‌گیرد تا هرگونه شکایت یا اطلاعاتی از عملکرد نمایندگان مجلس در اختیار دارند را به‌ صورت محرمانه در آن بارگذاری کنند تا از این طریق بتوان روند نظارت بر رفتار نمایندگان را بهبود بخشید.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.