ترامپ: با فائوچی رابطه بسیار خوبی دارم!

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد با دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولتش رابطه‌ای بسیار خوب دارد و هر گونه وجود اختلاف نظر میان خود با وی را در حالی که چندین تن از دستیاران کاخ‌سفید علنا از این پزشک انتقاد کرده‌اند، کم اهمیت دانست.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و در مراسمی به مناسبت پاس داشتن اقدامات مثبت پلیس آمریکا به خبرنگاران گفت: من روابطی بسیار خوب با دکتر فائوچی دارم. من مدتی طولانی است که این روابط را با او داشته‌ام و از همان ابتدا نیز این گونه بوده است. من او را شخصی بسیار خوب یافتم. اما همیشه با او موافق نیستم.

ترامپ خاطرنشان کرد: من با او خیلی خوب کنار می‌آیم. من شخصا او را دوست دارم.

 ترامپ در ادامه به تصمیمش در ماه ژانویه برای اعمال ممنوعیت بر هرگونه سفر مربوط به چین اشاره کرد و گفت: فائوچی اذعان داشته که این تصمیم، تصمیم خوبی بوده است.

این اظهار نظرهای ترامپ درباره فائوچی در حالی مطرح می‌شوند که اخیراً تنش‌ها بین این پزشک با کاخ سفید در انظار عمومی آشکار شده است. در روزهای اخیر چندین تن از مقام‌های دولت به فائوچی از بابت تغییر دیدگاه‌هایش درخصوص بیماری کرونا با توجه به بیشتر شدن دانش کارشناسان درباره کوروناویروس جدید حمله کرده‌اند.

دن اسکاوینو، معاون امور ارتباطات رئیس دفتر کاخ سفید کارتونی را در صفحه فیسبوکش اواخر یکشنبه منتشر کرد که در آن فائوچی به شکل سیفونی است که دارد اقتصاد آمریکا را به درون چاه می‌برد! پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید و کسی که رئیس جمهور آمریکا او را به عنوان مدیر سیاست‌های مربوط به قانون تولیدات دفاعی قرار داده نیز گفت، شخصاً قبل از عمل به توصیه‌های فائوچی احتیاط به خرج می‌دهد. خود ترامپ هم چند روز پیش گفت: فائوچی مرد خوبی است اما اشتباه‌های زیادی را انجام داده است.

چند روز پیش کاخ سفید به طور ناشناس لیستی از اشتباهاتی که فائوچی از زمان شروع همه گیری کروناویروس مرتکب شده را توزیع کرد.

کایلی مک انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این ایده که کاخ‌سفید اقدام به انتشار تحقیقاتی در مخالفت با فائوچی می‌کند این واقعیت را که فائوچی و رئیس‌جمهور آمریکا همواره روابط کاری بسیار خوب داشتند، کمرنگ نمی‌کند.

در تمام طول دوران همه گیری کروناویروس تنش‌هایی میان ترامپ با فائوچی وجود داشته است. ترامپ چندین بار حاد بودن وضعیت مربوط به شیوع کروناویروس را کم اهمیت دانسته و با این اظهار نظرش توصیه‌های کارشناسان سلامت عمومی دولت خودش را نیز نقض کرده است.

فائوچی که بالغ بر چهار دهه است که در این سمت حضور دارد شخصاً هشدارهایی را درباره خطرات همه گیری کرونا داده که مستقیماً و بارها حرف‌های ترامپ را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.