قانونگذار آمریکایی: مردم برای سیر کردن کودکانشان نان می‌دزدند

با توجه به چندین هفته خشونت و جهش ۱۳۰ درصدی تیراندازی‌ها در آمریکا، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان با دفاع از افزایش جرایم در شهر نیویورک گفت: با توجه به رکورد بالای بیکاری، مردم به دزدیدن نان برای تامین غذای کودکان‌شان روی آورده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده زن دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: این جهش جرایم در شهر نیویورک دلیلش مردمی مستاصل است که نان می‌دزدند تا غذای کودکانشان را تامین کنند.

این نماینده دموکرات همچنین به اظهارنظر درباره برنامه‌های مربوط به قطع بودجه پلیس پرداخت.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک ماه گذشته میلادی اعلام کرد، یک میلیارد دلار از بودجه پلیس نیویورک را که سالانه شش میلیارد دلار دریافت می‌کند، کاهش می‌دهد.

داده‌های پلیس نشان می‌دهد، تیراندازی‌ها در این شهر در ماه گذشته میلادی به میزان ۱۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در حالی که سال قبل ۸۹ مورد تیراندازی بود، امسال ۲۰۵ مورد است اما کورتز این پرسش را مطرح کرد: آیا فکر می‌کنیم این ربطی به این حقیقت دارد که در آمریکا هم‌اکنون رکورد بالای بیکاری وجود دارد؟

او ادامه داد: این حقیقت که مردم در یک رکود اقتصادی بی‌سابقه از زمان "رکود بزرگ" تاکنون به سر می‌برند نیز به آن ربط دارد.

این نماینده کنگره آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این روند افزایش جرم و جنایت گفت: شاید ربط آن به این حقیقت است که مردم اجاره‌هایشان را نمی‌توانند پرداخت کنند و نگران پرداخت اجاره خود هستند.

وی افزود: بنابراین آن‌ها در حالی که نیاز به تامین غذای فرزندانشان دارند و پولی برای آن ندارند، از خانه بیرون می‌آیند و احساس می‌کنند که باید به دزدیدن نان از مغازه‌ها روی بیاورند یا گرسنه بمانند.

این در حالیست که شهردار نیویورک روز جمعه خواستار بکارگیری نیروهای بیشتر پلیس در کانون‌های خشونت‌ها به‌رغم قطع یک میلیارد دلاری بودجه این واحد شد. این شهردار تصدیق کرد که این شهر در فاصله روزهای اخیر شاهد خشونت بیش از حد بوده است.

او گفت: ما باید برای رسیدگی به آن تلاش زیادی انجام دهیم اما برای یک مشکل مثل این یک دلیل وجود ندارد و در این مورد به شکست‌های نظام دادگاهی، ابهام اقتصادی و ناآرام شدن مردم بعد از چند ماه قرنطینه اشاره کرد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.