درخواست برای اعزام هیات پزشکی بین‌المللی به زندان‌های رژیم صهیونیستی

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین خواستار اعزام یک هیات پزشکی بین المللی به زندان‌های رژیم صهیونیستی به منظور پیگیری اوضاع اسرای فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرآنی، عبدالناصر فروانه، رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیات امور اسرا روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تمامی طرف‌های ذی ربط در امور اسرا و حقوق بشر در فلسطین را به استفاده از ابزارها و اهرم‌های فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از اسرای فلسطینی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی جهت حفظ سلامت آنان در پی شیوع ویروس کرونا در زندان های صهیونیستی فراخواند.

وی تاکید کرد که اعزام یک تیم پزشکی بین المللی بی طرف به زندان های رژیم صهیونیستی نیازی فوری و ضروری است و باید حمایت لازم از اسرای فلسطینی به عمل آید و اقداماتی جدی و سازنده در این راستا صورت گیرد و این مسئولیت همه طرف ها است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فروانه افزود که ویروس کرونا به داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی هم نفوذ کرده و ابتلای "کمال ابو وعر"، اسیر فلسطینی در زندان‌های این رژیم تایید شده است و همین مساله ترس و نگرانی در مورد وضعیت دیگر اسرا را بیشتر می کند.

وی عنوان کرد که نگرانی ما این است که اسرای بیشتری به ویروس کرونا مبتلا شده باشند و سازمان زندان‌های صهیونیستی عمدا این مساله را مخفی نگه داشته باشد.

عبدالناصر فروانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در موارد زیادی وضعیت سلامت اسرای بیمار فلسطینی را کتمان می کند و توضیحات درست و مناسبی در این زمینه ارائه نمی دهد، بنابراین اظهارات مسئولان اسرائیلی در مورد وضعیت اسرا جای شک و تردید است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

فروانه مسئولیت کامل زندگی اسیر کمال ابووعر را که رسما ابتلای او به ویروس کرونا تایید شده و او از جمله اسرای مبتلا به سرطان نیز هست، متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

این فعال حقوقی فلسطینی از صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد رژیم صهیونیستی و سازمان زندان های صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا اجازه بازدید از زندان های صهیونیستی و پیگیری وضعیت اسرای فلسطینی به ویژه در زندان جلبوع و اسرای بیمار فلسطینی در زندان رمله را بدهد، زیرا اسیر مبتلا به کرونا قبل از اینکه جواب تست او مثبت اعلام شود، با آن ها در تماس بوده است.

فروانه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به رغم درخواست‌های مکرر نهادهای حقوقی داخلی و بین المللی در رابطه با آزادی زنان، کودکان و اسرای بیمار فلسطینی، اعتنایی به این خواسته ها نشان نداده و همچنان از آزادی آنان خودداری می کند.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به رغم شیوع کرونا، نه تنها بازداشت فلسطینیان را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت هم بخشیده و از زمان شیوع کرونا تا به امروز بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی به بازداشت نظامیان این رژیم در آمده‌اند.

کمال ابو وعر اسیر ۴۶ ساله فلسطینی ساکن جنین و محکوم به ۶ مرتبه حبس ابد و ۵۰ سال حبس است که به بیماری سرطان حنجره مبتلا است. او اواخر هفته گذشته از زندان جلبوع به بیمارستان اساف هروفیه در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ منتقل شد تا عمل جراحی روی او انجام گیرد اما پس از انجام تست کرونا مشخص شد که او به این ویروس مبتلا شده است.

فروانه اشاره کرد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲۲۴ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که ۶۹ نفر از آنان در نتیجه سیاست اهمال پزشکی در داخل زندان ها شهید شده‌اند. ده‌ها اسیر دیگر نیز پس از آزادی و به خاطر بیماری‌هایی که در داخل زندان به آن مبتلا شده بودند، شهید شده‌اند.

هم اکنون بیش از ۵ هزار فلسطینی در ۲۳ زندان و مرکز بازداشت رژیم صهیونیستی اسیر هستند که ۱۸۰ نفر از آنان کودک، ۴۳ نفر زن و دختر و ۱۸۰۰ نفر هم بیمار هستند. ۵۰۰ نفر از اسرا هم در بازداشت موقت هستند و هنوز حتی محاکمه هم نشده اند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.