بازدید ارتش اسرائیل و دیپلمات‌های برخی اعضای شورای امنیت از تونل‌های منتسب به حزب‌الله لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی به همراه ۱۲دیپلمات کشورهای عضو شورای امنیت از مرزهای شمالی با لبنان زیر نظر وزارت خارجه این رژیم بازدید کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این بازدید دیپلمات‌ها را برای بازدید از تونل کشف شده منتسب به حزب‌الله لبنان همراهی کرد. این بازدید کمی قبل از تمدید دوره فعالیت نیروهای یونیفل در مرزهای اسرائیل و لبنان در ماه میلادی آتی صورت گرفته است.

آوی دفرین، رئیس بخش روابط خارجی در ارتش رژیم صهیونیستی طی این بازدید ادعا کرد: ارتش اسرائیل به کمک به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ برای حفظ آرامش و ثبات در منطقه ملزم است. مساله مهم این است که نیروهای یونیفل بتوانند در جنوب لبنان آزادانه تحرک داشته باشند و بتوانند "نقض‌های" حزب‌الله را به شورای امنیت اطلاع دهند.

از سوی دیگر، شلومی بیندر، فرمانده لشگر الجلیل گفت که نیروهای وی به وظیفه خود برای دفاع از ساکنان شمالی در مرز با لبنان عمل می‌کنند.

وی مدعی شد: حزب‌الله در این منطقه است و برای برهم زدن ثبات آنجا تلاش می‌کند. جامعه جهانی باید این تهدید را جدی بگیرد و علیه آن اقدام کند.

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دیپلمات‌ها و سفیرانی که در این بازدید میدانی شرکت داشتند، اعلام نکرد اما تاکید کرد این دیپلمات‌ها از کشورهایی هستند که در سازمان ملل تأثیرگذارند و از جمله آن‌ها سفرای فرانسه، ایتالیا و غنا هستند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.