"تصمیم لندن برای فروش سلاح به عربستان، امضای حکم مرگ هزاران کودک یمنی است"

یک سازمان غیردولتی هشدار داد، تصمیم انگلیس برای فروش سلاح به عربستان مصداق امضای حکم مرگ هزاران کودک در خاورمیانه است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه ایندیپندنت،‌ انگلیس فروش سلاح به عربستان را در تابستان گذشته میلادی و با بیم استفاده از این تسلیحات برای ارتکاب جرایم جنگی در جنگ داخلی یمن متوقف کرد اما با وجود بررسی یافته‌هایی که نیروهای سعودی مکررا استانداردهای حقوق بشری را نقض می‌کنند، دولت لندن روز سه‌شنبه اعلام کرد که فروش خود را ادامه می‌دهد.

حال خیریه "کودک جنگ" نارضایتی شدید خود را بابت این تصمیم اعلام کرده و راب ویلیامز، مدیر اجرایی آن گفته است: با صدور مجوز فروش سلاح، انگلیس در رنج و قتل کودکان در این بدترین بحران بشری دست خواهد داشت. فروش سلاح در حقیقت امضای حکم مرگ هزاران کودک در یمن است.

آمارهای ارائه شده از سوی سازمان ملل نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی مسئول مرگ و مجروح کردن دست‌کم ۳۴۸۱ کودک در درگیری پنج ساله یمن است.

یکی از مقام‌های ارشد این خیریه هم گفت: با وجو تمامی تعهدات ما به حفاظت از کودکان و دفاع از حقوق بشر، انگلیس به عربستان تسلیحات می‌دهد. برای دفاع و مدعی بودن به عنوان حامی سیستم مبتنی بر قوانین و حقوق بشری، تجارت سلاح در زمانی که ما می‌دانیم این اقدام غیرقانونی است، غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.