ترامپ: مسیر شهروندی "رویاپردازان" را هموار می‌کنم

رئیس‌ جمهوری‌ آمریکا گفت به زودی دستور اجرایی درباره مهاجرت اعلام می‌کند که راهی برای اعطای حق شهروندی به افرادی است که در کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اما کاخ سفید به سرعت به این صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده و چند ساعت پس از آن اعلام کرد این فقط یک احتمال در گفت‌وگو با کنگره درباره اصلاح قوانین مهاجرتی بوده است.

ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه تلموندو نوتیسیاس اعلام کرد: من یک دستور بزرگ اجرایی را صادر می‌کنم. من این قدرت را به عنوان رئیس جمهوری دارم و می‌خواهم برنامه "رویاپردازان" موسوم به "داکا" بخشی از آن باشد.

داکا برنامه‌ای است که طی آن نوجوانان و کودکانی که به صورت غیرقانونی با والدین خود پا به آمریکا گذاشته بودند، اجازه کار و زندگی پیدا می‌کنند.

این قانون در سال ۲۰۱۲ و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شد و به ۷۰۰ هزار تن که بدون اوراق هویتی در زمانی که کودک بودند به آمریکا آورده شدند، اجازه می‌داد تا کار، تحصیل و زندگی کنند؛ بدون اینکه در معرض اخراج قرار بگیرند. بسیاری از آن‌ها لاتین‌تبار هستند.

ترامپ گفته است: ما به دنبال راهی برای اعطای شهروندی به این افراد هستیم.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت:‌ همانطور که ترامپ اعلام کرد، در حال کار بر روی دستور اجرایی برای ایجاد یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر شایستگی برای حفاظت بیشتر از کارگران آمریکایی است. او مدت‌هاست که گفته تمایل دارد تا با کنگره بر روی یک قانون قابل مذاکره درباره برنامه رویاپردازان همکاری کند.

وی ادامه داد: متاسفانه، دموکرات‌ها مکررا این تلاش‌ها را نادیده گرفته و رد کرده‌اند، چون آن‌ها با هر چیزی جز باز شدن کامل مرزها مخالف هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.