روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را "جانبدارانه و مغرضانه" خواند

روسیه اعلام کرد، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیرامون ادعاها درباره استفاده از این تسلیحات در سوریه سیاسی است و نسبت به ناکامی عملکرد این سازمان به دلیل سیاست های کشورهای غربی هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی در نشست اخیر شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تصویب گزارش نخست تیم تحقیقات و حقیقت یاب مربوط به حوادث منطقه اللطامنه در استان حماه در ماه مارس ۲۰۱۷ که ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کند، تلاش زیادی کرد. روسیه بارها با استناد به حقایق گسترده به این سازمان توضیح داده است که این گزارش به لحاظ سیاسی جانبدارانه و مغرضانه، از حیث حقیقت نادرست و به لحاظ حرفه ای و فنی ضعیف است.

وی تاکید کرد: تیم تحقیقاتی که با ابتکار عمل آمریکا تشکیل شده، هیئتی غیر قانونی است که کشورهای غربی بر آن تسلط دارند و نماینده یک پروژه ژئوپلیتیک با هدف تضعیف مواضع دولت سوریه است.

زاخارووا ادامه داد: این رویکرد زیان آور و پلید موجب ناراحتی و نارضایتی می شود. روسیه با همکاری با گروه بزرگی از اعضای مسوول در جامعه بین الملل بیانیه‌ای را صادر و نسبت به سیاسی کاری عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی هشدار داده است.

وی در پایان گفت: نباید این سازمان در گرو کشورهایی باشد که دستورکارهای مغرضانه و تنگ نظرانه خود را تحمیل می کنند. در صورتی که سازمان به اقدامات این کشورها پایان ندهد، شکست خواهد خورد.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست روز پنجشنبه خود، پیش نویس قطعنامه غربی را که گزارش تیم تحقیقات که مدعی استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۷ در منطقه اللطامنه شده را تایید می کند به رای گذاشت. در این رای گیری
 چین، ایران و روسیه به پیش نویس مذکور رای منفی، ۲۹ کشور رای مثبت و ۹ کشور دیگر رای ممتنع دادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.