انتخابات پارلمانی سنگاپور؛ حزب حاکم با تنزل جایگاه در قدرت ماند

حزب نخست‌وزیر سنگاپور، همانطور که انتظارش می‌رفت موفق شد در بحبوحه بحران کرونا در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شود اما با عملکرد نسبتا خوب اپوزیسیون با پسرفت روبرو شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور گفت، حزب اقدام مردمی موفق شد ۸۳ درصد کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند و قدرت و نفوذش را در پارلمان کشور تقویت کند اما آرای مردمی این حزب به ۶۱ درصد کاهش یافت. حزب کارگران نیز که تنها حزب اپوزیسیون این کشور است و در پارلمان سنگاپور نماینده دارد، کرسی‌های خود را از شش به ۱۰ مورد افزایش داد که این بزرگترین پیروزی برای این حزب از زمان استقلال سنگاپور محسوب می‌شود.

قدرتنمایی اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی سنگاپور یک ضعف برای عملکرد حزب حاکم از انتخابات ۲۰۱۵ به شمار می‌رود؛ زمانی که حزب این نخست‌وزیر موفق شد ۹۳ درصد کرسی‌ها و ۷۰ درصد آرا را از آن خود کند.

نخست‌وزیر سنگاپور پس از رای‌گیری در نشست خبری گفت:‌ این دقیقا چیزی نبود که انتظارش را داشتم اما خب عملکرد خوبی است. نتایج انتخابات بازتاب درد و عدم اطمینانی است که مردم سنگاپور در این بحران کرونا با آن روبرو هستند. این یک انتخابات با حس خوب نبود چون مردم با مشکلات جدی روبرو هستند.

حزب اقدام مردمی سنگاپور از ۱۹۵۹ در راس قدرت است، وقتی که پدر لی هسین لونگ به عنوان اولین نخست‌وزیر این کشور در راس امور قرار گرفت و این کشور فقیر را به یکی از ثروتمندترین کشورها در جریان ۳۱ سال خدمتش تبدیل کرد. این انتخابات پارلمانی با درخواست‌های نخست‌وزیر در حالی برگزار شد که مدت زمامداری وی آوریل ۲۰۲۱ پایان می‌یابد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.