انتقاد چین از تصمیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه

چین از فضا سازی شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه نظام سوریه و تعیین مهلت ۹۰ روزه برای دمشق انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هیئت چین در نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از تصمیم این شورا علیه نظام سوریه انتقاد و ابراز تأسف کرد.

این هیئت تأکید کرد که تصمیم شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قطبی بودن و تقابل بیشتر میان کشورهای مربوطه را بیشتر کرده و منجر به سیاسی کردن مداوم فعالیت سازمان مذکور می‌شود.

نماینده هیئت چین در جریان این نشست ادامه داد: طرف‌های مربوطه در این پرونده باید اختلافات را از طریق گفت‌وگو برطرف کنند و به طور مشترک اقتدار کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را حفظ کنند. موضع چین در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نهفته شده و معتقد است که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی باید تحقیقات همه‌جانبه و شفافی را درباره هرگونه استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی انجام دهد.

هیئت چین همچنین خواستار پرداختن به موضوع سلاح‌های شیمیایی در سوریه طبق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی شد.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست روز پنجشنبه خود، گزارش تیم تحقیقات و شناسایی که مدعی استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۷ در منطقه اللطامنه در استان حماه شده را تایید کرد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همچنین برای فضا سازی علیه نظام سوریه، به دولت دمشق ۹۰ روز فرصت داد که محل و میزان سلاح‌های شیمیایی در اختیار خود را به این سازمان گزارش دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.