نخستین نیروگاه بادی سیستان و بلوچستان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در نشست وزیر نیرو با نمایندگان شورای عالی استان‌ها که به منظور بررسی مشکلات صنایع آب و برق در استان‌ها تشکیل شده بود، اظهار داشت: نخستین نیروگاه بادی در استان سیستان و بلوچستان در شهریور امسال با احداث یک خط 400 کیلوولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: روستاهای سیستان و بلوچستان، تاکنون به دلیل مشکلات قانونی مقداری از بقیه کشور عقب‌تر بودند که خوشبختانه با پیگیری معاون عمرانی استاندار و رئیس دادگستری مجوز صادر شد و ما برقرسانی به 187 روستا در این استان را در دستور کار داریم و عملیات اجرایی هم شروع شده و امید است به سرعت این کار انجام شود.

وی در مورد درخواست تغییر تعرفه مناطق گرمسیری، اضافه کرد: تغییر تعرفه در هر جایی اتفاق افتاده، مصرف را 70 درصد افزایش داده است.

متولی‌زاده درباره مسئله جمع‌آوری تیرهای برق روستاها هم گفت: در طرح‌های هادی روستایی همه این‌ها دیده شده و اگر بنیاد مسکن کار خود را خوب انجام نداده، انتظار از وزارت نیرو در این رابطه، مازاد بر قانون و غیر قانونی است، اما اگر بخشداری و دهداری آمادگی داشته باشد، با وجود این که در بودجه‌های ما نیست، برای تسریع در این کار آمادگی داریم 50 درصد  بودجه‌های مورد نیاز را تامین کنیم.

وی در عین حال گفت: امسال برنامه داریم 100 هزار تیر برق را مشروط به همکاری دهیاری‌ها، در روستاها جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.