اعتراضات لبنانی‌ها برنامه سفارت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بیروت را به هم زد

برخی منابع اعلام کردند، سفارت آمریکا به دلیل اعتراض لبنانی‌ها به دخالت آمریکا در کشورشان مجبور شد مراسمی را که قرار بود به مناسبت سالروز انفجار دفتر تفنگداران دریایی در نزدیکی فرودگاه بیروت برگزار شود، لغو کند.

به گزارش خبرآنی، این منابع در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کردند: در نزدیکی فرودگاه بیروت تظاهراتی در اعتراض به تلاش‌های سفارت آمریکا برای برگزاری سالروز انفجار سال ۱۹۸۳ دفتر تفنگداران دریایی شکل گرفت، به همین دلیل سفارت آمریکا مجبور به لغو مراسم سالروز این انفجار شد.

به گزارش خبرنگار المیادین، تجمع‌کنندگان معترض، سفر ژنرال کنت فرانکلین مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به لبنان برای شرکت دراین مراسم را محکوم کردند.

در میان تحصن‌کنندگان، نبیه عواضه، اسیر آزاده نیز با اشاره به اینکه اتفاق نظری ملی میان لبنانی‌ها در مخالفت با دخالت آمریکا در امور کشورشان وجود دارد، گفت: پس از آنکه برخی تلاش کردند جلاد را قربانی جلوه دهند، تجمع اعتراضی امروز کارها را اصلاح کرد.

معن بشور، دبیرکل کنگره ملی عربی نیز به المیادین گفت: پافشاری آمریکا بر برگزاری این مراسم حاکی از این فشار مستمر بوده و انتخاب فرودگاه بیروت برای برگزاری این مراسم مشکوک نیز نشان‌دهنده تمایل آمریکا به دور کردن لبنان از منطقه اطرافش است.

دبیرکل کنگره ملی عربی افزود: تجمع امروز به نمایندگی از اکثر لبنانی‌ها که نمی‌خواهند کشورشان گذرگاه و پایگاهی برای استعمارگران و نقشه‌هایشان باشد، انجام شد.

او ادامه داد: پیام‌های دولت آمریکا به مقاومت در منطقه ادامه دارند و واشنگن می‌داند که این مقاومت پایدار است.

هجدهم آوریل ۱۹۸۳ یک کامیون حامل نیم تن ماده انفجاری تی.ان.تی در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بیروت منفجر شد، این انفجار بزرگترین حمله علیه منافع آمریکا بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.