70 درصد موتورسواران فاقد گواهینامه هستند/ شهرداری‌ها نقش بی بدیلی در پیشگیری از وقوع جرم دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، رضا مسعودی فر در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری تهران و معاونت اجتماعی قوه قضاییه، اظهار کرد: این تفاهم نامه، سند مشترک همکاری ما برای پیشگیری از جرم است که هدف قوه قضاییه و شهرداری تهران به شمار می آید.

وی افزود: شهرداری به دنبال شهر پاک، عاری از آلودگی ها امن و هوشمند است و این موارد نیز مدنظر ما هم قرار دارد چرا که جرم در چنین شهری به حداقل می رسد بنابراین رسالت و هدف مشترکی داریم و در این راستا این تفاهم نامه امضا می شود

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: موضوع پیشگیری از جرم موضوع جدیدی نیست اما سالها مغفول مانده بود و ضرورت داشت که حتما به آن بپردازیم. اما پیشگیری از جرم هیچ وقت برعهده یک دستگاه نبوده و دستگاه های دیگر نیز باید در این زمینه فعال باشند. در غیر این صورت ممکن است اقدامات صورت گرفته خیلی تاثیرگذار نباشد.

مسعودی فر با بیان اینکه در شهرداری های همه شهرها به ویژه تهران ظرفیتهای زیادی برای همکاری وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این ظرفیتها مترو است و می توان از طریق آن اقدامات مفید و موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات صورت گرفته تاثیر محیط در وقوع جرم سه برابر بیشتر از محیط های کثیف دربرابر بیماری هاست، گفت: اگر مکان های بی دفاع شهری که برای خدمت به مردم ایجاد شده به حال خود رها شود ممکن است زمینه ساز وقوع جرم باشد مانند پارکها. در مقطعی پارکها دارای وردی و خروجی و دیوار و نرده بودند اما دیگر چنین وضعیتی مرسوم نیست و در بسیاری از پارکها درختهایی کاشته شده که مشاهده پارک از بیرون امکان پذیر نیست و این امر می تواند زمینه ساز وقوع جرم باشد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه شهرداری ها نقش بی بدیلی در پیشگیری از وقوع جرم دارند، گفت: معاونت اجتماعی قوه قضاییه در حوزه آموزش و اطلاع رسانی آمادگی کافی دارد و در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل شهری پروژه هایی را دنبال می کند که یکی از آنها به ساماندهی موتورسیکلتها مربوط است.

وی افزود: با آغاز طرح ساماندهی موتورسواران به این نتیجه رسیدیم که وضعیت غیرقابل قبول و نابه سامانی در مباحث مربوط به موتورسواران و فضای ناامنی که در تردد ایجاد می کنند وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد بیش از 70 درصد موتورسواران فاقد گواهینامه هستند و قطعا بسیاری از آنها بیمه نیز ندارند و در صورت وقوع حادثه نمی توانند دیه یا خسارت بپردازند. همچنین در برخی سرقتها و کیف قاپی هایی که اتفاق می افتد نباید از نقش موتورسواران غافل شد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه 25 درصد فوتی های تصادفات مربوط به موتورسواران است، گفت: ما در حوزه تصادفات درون شهری با پلیس راهور تعاملاتی داشتیم و سه مسیر پرتصادف را انتخاب کردیم تا با برنامه های متعدد تصادفات ان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.