هفدهمین گردهمایی سالیانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، هفدهمین گردهمایی سالانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با ارائه گزارش سالیانه عملکرد و ارائه برنامه های آتی از سوی عباسی ریاست موسسه و با حضور بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، جوادی معاونت پژوهش و فناوری و مویدی معاونت ترویج و آموزش کشاورزی برگزار شد .

در این گردهمایی، عباسی رییس موسسه، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای سال 1398 ارایه کرد. وی ضمن بیان دستاوردهای پژوهشی موسسه و میزان موفقیتهای آنها  ، اعلام نمود که حدود هشتاد درصد پروژه های موسسه فنی و مهندسی را سفارشات بخش خصوص تشکیل می دهد  و یا حسب ضرورت به سفارش معاونت اجرایی وزارت جهاد کشاورزی یا سایر دستگاههای دولتی مرتبط انجام می پذیرد .

عباسی حضور در عرصه تولید محتوی آموزشی و ترویجی برای بهره برداران و کشاورزان را از دیگر فعالیتهای شاخص موسسه اعلام کرد.

وی با توجه به نام موسسه به عنوان فنی مهندسی تاکید بر رویکرد بیشتر به سوی مسائل فناورانه و با طراحی روز دنیا اشاره داشته و ضرورت تدوین و اجرای طرحهای کلان با مشارکت مستقیم دستگاه ها و ذینفعان عرصه کشاورزی کشور را از مهمترین برنامه های موسسه در سال جاری و آتی اعلام نمود.

عباسی همچنین تقویت و تعامل بیشتر با بخشهای اجرایی و حضور در عرصه تولید در قالب طرح یاوران تولید و ارتقاء سطح تعاملات بین المللی ، جلب حداکثری بخش خصوصی ، و همچنین تدوین و اجرای پروژه های تحقیقاتی در راستای ماموریت های سازمانی موسسه و توجه به موضوع هوشمند سازی کشاورزی را از برنامه های موسسه در سال جاری آتی عنوان کرد.

در این جلسه بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی نیز ضمن تقدیر از فعالیتهای موسسه عنوان نمود که موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از موسسات بسیار جوان و پویای سازمان است که بعد از پیروزی انقلاب بنا بر ضرورت توسعه فنی و مهندسی کشاورزی کشور تاسیس شده و می بایست به دلیل سبقه فنی و مهندسی خود از دانش فنی و به روز دنیا به جهت طرحهای کشاورزی بیشترین سود را ببرد و با تامل بیشتر با موسسات و بخشهای خصوصی کشور طرحهای کلان با محوریت هوشمند سازی ، موضوعات فناورانه را وظیفه خود بداند و در راستای ماموریت سازمان و موسسه با قدرت به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد .

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.