افغانستان: شبه‌نظامیان طالبان در هفته گذشته ۲۹۱ نیروی امنیتی را کشته‌اند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان در هفته گذشته با انجام ۴۲۲ عملیات نظامی در ۳۲ ولایت این کشور خونین‌بارترین هفته را در ۱۹ سال گذشته رقم زده‌ است.

به گزارش خبرآنی، در صفحه رسمی فیس‌بوک شورای امنیت ملی افغانستان آمده که در این عملیات‌ها، ۲۹۱ نیروی امنیتی افغانستان کشته شده‌اند که با این حساب به طور متوسط تلفات روزانه نیروهای امنیتی افغانستان دست‌کم به ۴۱ سرباز در روز می‌رسد. این شورا از زخمی شدن ۵۵۰ سرباز دیگر در این مدت نیز خبر داده و افزوده است که ۱۴۸ غیرنظامی هم در این عملیات‌های طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

این نهاد افزوده که گروه طالبان با همه تعهداتش و «با وجود حسن نیت از سوی دولت به ریختن خون افغان‌های مسلمان» ادامه داده و در تعهدات خود ناکام مانده‌ و هیچ‌گونه حسن نیتی برای صلح نشان نداده است.

شورای امنیت افغانستان تأکید کرد که خشونت‌های کنونی برای حکومت قابل قبول نیست و افزود: یک‌بار دیگر تاکید می‌ورزیم که این حالت هرچه زودتر باید پایان یابد و فعالیت‌های واقعی و موثر برای صلح آغاز گردد.

این شورا هشدار داده که بدون کاهش خشونت‌ها، تأمین صلح در افغانستان با مشکل و تأخیر روبه‌رو خواهد شد

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: ادامه افغان کشی، دشمنی و مخالفت با طالبان را در هر قریه و خانه کشور بیشتر تقویت کرده و روند مصالحه ملی و همدیگرپذیری را دشوار کرده و به یک مرحله پیچیده می‌رساند.

طالبان در واکنش به این گزارش شورای امنیت ملی افغانستان مدعی است: ارقام منتشر شده با هدف مغشوش ساختن اذهان است.

طالبان افزود، در ۱۹ سال ارقام تلفات نیروهای دولتی اعلام نشد و این که امروز این ارقام منتشر می‌شود، هدف این است که روند مذاکرات بین‌الافغانی را که نزدیک است آغاز شود، با موانع مواجه کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به شبکه بی‌بی‌سی گفت که در سه عملیات بزرگ نیروهای دولتی علیه طالبان، سربازان امنیتی افغان تلفات داشته‌اند اما شمار آنان به اندازه ارقام اعلام شده نیست.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.