تأکید وزارت صمت بر بروزرسانی سامانه 124

سعید ممبینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی در خصوص برنامه های جدید اتاق اصناف ایران برای صنوف اظهار داشت: یکی از اقداماتی که برای اصناف در حال پیگیری است، موضوع مالیات و بخشودگی مالیاتی اصناف است. البته پیش از این نیز مذاکراتی در این خصوص انجام شده و از هفته آینده به صورت جدی این موضوع با سازمان امور مالیاتی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: برخی از مشاغل از جمله آرایشگران و تالارهای پذیرایی در شرایط کرونا آسیب پذیری بالایی داشتند، تالارها نیز هنوز بازنشده است، بنابراین به دنبال این هستیم که صنوف آسیب دیده یا به طور کامل و یا بخشی از مالیات آنها بخشوده شود. همچنین در بخش تسهیلات نیز شرایط و سودی که تعیین شده به نحوی نیست که بتواند صنوف را برای دریافت ترغیب کند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: قرار بود این تسهیلات به نحوی باشد که هم به حوزه اشتغال صنوف و هم احیای فعالیت آنها کمک کند، ولی با این شرایط هدفی که مدنظر بوده تأمین نخواهد شد. بر این اساس در حال پیگیری تغییر این شرایط با وزارت کار و محمد نهاوندیان رئیس کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا هستیم.

ممبینی افزود: در خصوص واحدهای صنفی که مشمول حمایت های معیشتی دولت می شوند نیز به دنبال این هستیم آنهایی که فاقد بیمه بوده و یا دارای بیمه خویش فرما هستند نیز از این شرایط استفاده کنند. البته برای فاقد بیمه ها قرار شد 6 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود ولی برای افرادی که دارای بیمه خویش فرما هستند، امروز جلسه آی تشکیل خواهد شد.

*تأکید وزارت صمت برای به روزرسانی سامانه 124

وی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی، و تصمیماتی که امروز برای این بازار در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شده است، گفت: به دلیل کرونا و شرایطی که در بازار ایجاد شده، برخی افراد سودجو از این وضعیت سواستفاده کرده و مردم ممکن است این اصناف را در ایجاد این شرایط مقصد بدانند، درحالی که مقصر اصلی افراد سودجو هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی بازار کالاهای سرمایه ای، در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد انبار نگهداری کالاهای سرمایه ای بخصوص لوازم خانگی و فولادی مورد رصد و بازرسی قرار گیرد. همچنین همه انبارها باید کالاهای خود را در سامانه انبارها ثبت کرده باشند در غیر این صورت به منزله احتکار بوده و با آنها برخورد می شود.

به گفته وی، بازرسی از انبارها با مشارکت سازمان حمایت، سازمان صمت، تغزیرات، بازرسان اصناف و دادستان انجام می شود.

ممبینی در خصوص عدم به روز رسانی سامانه 124 گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت نیز حضور داشت و  ایشان سازمان حمایت را ملکف کردند تا برای به روزرسانی این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.