۱۱ زندانی طالبان از زندان مرکزی هرات افغانستان آزاد شدند

دفتر مطبوعاتی والی هرات افغانستان پنج‌شنبه ۱۸ ژوئن با نشر اعلامیه‌ای نوشت، ۱۱ زندانی طالبان از زندان مرکزی این ولایت آزاد شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه العربیه، در این اعلامیه آمده، این زندانیان طالبان براساس فرمان محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان از زندان آزاد شدند و تعهد کتبی نیز گرفته شد تا آنها دوباره به میدان جنگ برنگردند.

براساس این اعلامیه، قبل از این نیز ۴۰ زندانی طالبان از زندان مرکزی ولایت هرات با هدف تأمین صلح و برقراری آتش‌بس دایمی آزاد شده بودند.

در همین حال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی نوشت، ۳۵ زندانی دولت افغانستان چهارشنبه ۱۷ ژوئن از زندان این گروه آزاد شدند.

شایان ذکر است که محمد اشرف‌ غنی پنج‌شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ در «ویدئو کنفرانسی» با شورای اتلانتیک آمریکا گفته بود، زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی به‌زودی اعلام می‌شود.

غنی تاکید کرد، در مذاکرات بین‌الافغانی در مورد تضمین حقوق زنان و اقلیت‌ها صحبت می‌شود و سرانجام تصمیم نهایی را مردم افغانستان می‌گیرند.

او علاوه کرد، تا کنون 3000 زندانی طالبان آزاد شده و 2000 زندانی دیگر این گروه به‌ زودی آزاد خواهند شد و هم‌چنان یک هیئت طالبان در شهر کابل بر روند آزادی زندانیان نظارت دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.