سی ان ان: آمریکایی‌ها هنوز گرسنه هستند

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از سی ان ان، با برداشته شدن محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا رو به بهبود پیش می‌رود ولی میلیون ها آمریکایی هنوز هم شغلی ندارند و نمی توانند هزینه مواد غذایی را پرداخت کنند.

 در حالی که نرخ اشتغال آمریکا 2.5 میلیون در ماه مه افزایش داشت ولی 21 میلیون آمریکایی هنوز هم شغلی ندارند و بسیاری برای گذراندن زندگی خود نیازمند کمک هستند، مخصوصاً افرادی که قبلاً نیازی به کمک‌های غذایی نداشتند.

 بانک غذای واشنگتن 4 برابر مراجعه کننده بیشتری از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در 4 ماه گذشته دارد. این نگرانی وجود دارد که این افراد نه تنها در یکی دو ماه اخیر بلکه برای مدت طولانی تری نیازمند این کمک ها باشند.

 همه‌گیری ویروس کرونا چالشی برای خیریه های غذا در آمریکا به وجود آورده است. آمریکایی ها کیلومترها با اتومبیل های خود صف میکشند تا بسته های رایگان مواد غذایی را تحویل بگیرند. طبق گفته فیدینگ امریکا که شبکه‌ای از 20 بانک غذا در سراسر این کشور است، بانکهای غذا 60 درصد مراجعه کننده بیشتری نسبت به سال گذشته دارند.

فیدینگ امریکا اعلام کرد فاصله بین تقاضا و عرضه طی سال آینده حدود 8 میلیارد وعده غذایی خواهد بود.

 کنگره آمریکا 850 میلیون دلار برای تقویت برنامه اضطراری کمک های غذایی در نظر گرفته که ذخایر بانکهای غذا را تامین میکنند ولی طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا، تا حالا فقط 377 میلیون دلار در بین بانک ها توزیع شده است.

 برنامه 3 میلیارد دلاری «بسته های غذایی کشاورزان به خانواده ها»  محصولات کشاورزی تازه مثل گوشت و لبنیات در اختیار بانک‌های غذا قرار می‌دهد. تا حالا بیش از 5 میلیون بسته غذایی توزیع شده است. ولی به نظر می رسد این بسته های غذایی و خیریه ها برای تامین نیاز آمریکایی‌ها کافی نبوده است.

 انتهای پیام/90

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.