نماینده ویژه آمریکا: حضور نظامی ما در سوریه برای تبدیل آنجا به باتلاقی برای روسیه است

نماینده ویژه ایالات متحده گفت که حضور نظامی آمریکا در سوریه به این خاطر است که شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که موجب گرفتاری شدید روسیه در "باتلاق سوریه" شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه اظهار کرد که حضور نظامیان آمریکا در سوریه شاید بتواند اوضاع و شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که سوریه به باتلاقی برای روسیه مبدل گردد.

جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «حضور نظامی ما در سوریه هرچند به میزان اندک، برای جمع‌بندی اوضاع و شرایط کلی امری مهم است. بنابراین ما از کنگره و مردم و نیز رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم که به حضور نیروهای نظامی در سوریه ادامه دهند، اما نه مثل حضور در افغانستان و حتی ویتنام.»

وی ‌اذعان کرد: وظیفه ما این است که با حضورمان در سوریه موجب گرفتاری شدید و تبدیل اوضاع و شرایط به باتلاقی برای روسیه شویم.

وی هم‌چنین تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا اهداف روسیه در سوریه یعنی تأمین بودجه بین‌المللی بازسازی‌های پس از جنگ در این کشور و به رسمیت شناختن و مشروعیت بشار اسد، به عنوان رئیس جمهوری سوریه برای اداره کشور را انکار خواهد کرد و به معضلی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا بدون تأیید دولت بشار اسد و یا هیچ مجوز قانونی از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد به فعالیت و انجام عملیات‌های نظامی در سوریه می‌پردازند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.