"هتلها" از چه زمانی آغاز به فعالیت می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ بعد از شیوع ویروس کرونا یکی از بخشهایی که بیشترین آسیب را به لحاظ اقتصادی از این ویروس دید مشاغل مرتبط با گردشگری بود و به دنبال آن هتلها هم با ضررهای زیادی مواجه شدند.

هرچند که بخشی از این هتلها به مصوبات وزارت میراث فرهنگی مبنی بر بازپرداخت پول مسافران بدون اخذ جریمه عمل نکردند و به جای پرداخت پول، حق جابه‌جایی زمان سفر را به مسافران خود اعطا کردند.

حالا باید دید این هتلها از چه زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند؟

تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی درباره زمان بازگشایی هتلها اعلام نشده است اما آنگونه که پیداست تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی هتلها به ستادهای استانی کرونا محول شده و این ستادهای استانی هستند که با توجه به وضعیت بیماری در هر استان و شهرستان نسبت به بازگشایی هتلهای آن منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند.

ستادهای استانی کرونا با توجه به وضعیت بیماری در هر استان و شهرستان نسبت به بازگشایی هتلهای آن منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند

گردشگری | توریسم , ویروس کرونا ,

فعالیت هتلها در برخی استانها آغاز شده و اغلب این هتلها در استانهایی واقع شده‌اند که به نسبت وضعیت بهتری در آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارند.

جامعه هتلداری کشور منتظر خبر رسمی بازگشایی هتلها

البته در بحران کرونا برخی هتلها با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت اقدام به فعالیت می‌کردند و در واقع در نقش نقاهتگاه به بیماران کرونایی در حال بهبودی خدمات ارائه می‌کردند، اما آمار این هتلها چندان زیاد نبود و جامعه هتلداری کشور منتظر خبر رسمی بازگشایی هتلها هستند.

بعد از لغو دستور منع سفرهای بین استانی لازم بود در هر استان تعدادی هتل با هماهنگی ستاد کرونای همان استان آغاز به فعالیت کنند چرا که سفرهای ضروری و اداری بین آستانها هم آغاز شده است بنابراین باید حداقل اقامتگاههایی در هر شهرستان پیش‌بینی شود.

گردشگری | توریسم , ویروس کرونا ,

اگر هتلهای مشخص زیر نظر ستاد کرونای هر استان فعالیت خود را آغاز کنند امکان نظارت دقیقتر در راستای اجرای پروتکلهای بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در آنها بیشتر خواهد بود و می‌توان درصد ابتلای مسافران را تا حد زیادی کاهش داد اما اگر در فقدان هتلها مسافران به اقامتگاه‌های بدون مجوز و غیر رسمی بروند امکان پایش آنها وجود نداشته و ممکن است همین سفرهای اندک فعلی منجر به شیوع دوباره ویروس شود.

این بازگشایی نصف و نیمه توان جبران خسارتهای وارد شده به هتلهای هر استان را ندارد اما در برخی استانها مانند همدان وضعیت هتلهای آسیب دیده مورد بررسی قرار گرفته و با هماهنگی بخشهای اقتصادی استانداریها و جدای از بودجه مورد نظر وزارت میراث فرهنگی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

هرچند که هنوز اعلام رسمی درباره شروع فعالیت کامل هتلها منتشر نشده اما پرواز ایرلاینها برقرار شده و به دنبال آن فعالیت هتلها هم به صورت غیررسمی در برخی شهرهای مسافرپذیر آغاز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.