افزایش تمایل مردم انگلیس به زندگی در مناطق روستایی با شیوع کرونا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، روزنامه گاردین نوشت: با وجود اینکه مشخص نیست پایان تعطیلی ها و قرنطینه در بریتانیا چه زمانی باشد، اما این امر بسیاری از انگلیسی ها را از برنامه ریزی برای نقل مکان به مناطق موردعلاقه خود حتی در ایام پس از قرنطینه، منصرف نکرده است.

بنا بر این گزارش، انتظار می رود پس از پایان یافتن قرنطینه، کار کردن از خانه تا حدودی ادامه داشته باشد.

بر اساس اعلام بنگاه های املاک و مستغلات، تعداد موارد ثبت شده خرید خانه در روستاها و شهرهای کوچک در اطراف شهرهای بزرگ بسیار افزایش یافته است.

نماینده یک بنگاه املاک می گوید: مکان هایی که شاهد افزایش موارد خرید است شامل مناطق داخل و اطراف وینچستر در همپشایر، نیوبوری در برکشایر، صخره های کانفورد در دورسِت و سواحل شرقی اسکاتلند می شود.

داده های ماه آوریل نشان می دهد که بیشترین افزایش جستجو برای خرید خانه در مناطق مختلف انگلیس مربوط به منطقه اینورنس در ارتفاعات اسکاتلند می شود. جستجو برای خرید خانه در این منطقه نسبت به سال گذشته 167٪ افزایش داشته است.

این اقدامات برنامه ریزی شده برای خروج از شهرها در حالی صورت می گیرد که فعالیت بازار مسکن انگلستان در طول شیوع ویروس کرونا کاملا متوقف شده است زیرا دولت تمایلی به ازسرگیری معاملات ندارد.

مؤسساتی که خدمات وام مسکن ارائه می کنند نیز خواستار رهن بیشتری نسبت به قیمت خانه هستند تا درصورت کاهش قیمتها و افزایش نرخ بیکاری از خود محافظت کنند.

بانک مرکزی انگلیس اخیراً اعلام کرده است که قیمت مسکن در این کشور به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است تا 16 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.