شورای عالی دفاع لبنان خواهان تمدید حالت فوق العاده شد

دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان به دولت پیشنهاد داد که حالت فوق العاده را برای مقابله با شیوع کرونا برای دو هفته دیگر تمدید کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمود الاسمر، دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان در بیانیه‌ای بعد از نشست این شورا اعلام کرد: میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در آغاز نشست گزارشی از تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با کرونا ارائه و بر لزوم اهمیت توجه به گرانی کالاها تأکید کرد.

الاسمر به دولت پیشنهاد داد که حالت فوق العاده را برای مقابله با کرونا برای دو هفته دیگر تمدید کند.

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان در این نشست به مرحله دوم تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت برای مقابله با کرونا اشاره و تأکید کرد اگر شهروندان به تدابیر و محدودیت‌های اعمال شده پایبند نباشند احتمالا تأثیر منفی بر شیوع کرونا داشته باشد. وی گفت که نگرانی‌هایی درباره موج دوم کرونا وجود دارد.

وی اشاره کرد که مسئله افزایش‌ قیمت‌ها با هماهنگی دستگاه های ذیربط درحال پیگیری است.

حمد حسن، وزیر بهداشت نیز حاضران را در جریان نتایج میدانی تدابیر اتخاذ شده گذاشت و تأکید کرد شهروندان کاملا به تدابیر پایبند نیستند و لبنان همچنان در مرحله خطر شیوع کرونا است.

در این نشست بعد از گزارش وزرا و رهبران دستگاه‌های امنیتی و نظامی درباره وضعیت امنیتی، اقتصادی و معیشتی بر لزوم کنترل اوضاع امنیتی و اتخاذ تدابیر درباره متخلفان و کسانی که به املاک دولتی و خصوصی تجاوز می‌کنند، تأکید شد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.