آمریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را تمدید کرد

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، آمریکا معافیت عراق برای ادامه واردات برق از ایران را دوباره تمدید کرد ولی این بار تنها برای 30 روز. یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا گفت پس از تشکیل یک دولت معتبر در عراق، واشنگتن تمدید دوباره این معافیت را بررسی خواهد کرد.

 این مقام آمریکایی با اشاره به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت وی این معافیت کوتاه‌مدت را تا زمان تشکیل یک دولت معتبر در عراق اعطا کرده است و مهلت آن در بیست و ششم ماه مه پایان می یابد.

 واشنگتن بارها معافیت بغداد برای واردات انرژی از ایران را برای دوره‌های 90 تا 120 روزه تمدید کرده است.

 آمریکا تاکید دارد تنها به شرطی به عراق اجازه واردات انرژی از ایران را می‌دهد که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک به سمت خودکفایی در انرژی پیش برود.

 روابط بین واشنگتن و بغداد به خاطر نا امیدی آمریکا از شکست نیروهای عراق در حفاظت از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور پیچیده شده است. نیروهای آمریکایی در عراق در سال جاری میلادی بارها مورد حمله های موشکی قرار گرفته اند. آمریکا ایران را مسئول این حمله ها می داند.

 روابط بین ایران و آمریکا از زمان انقلاب اسلامی ایران تیره شده و درگیری بین این دو کشور پس از بیرون رفتن آمریکا از قرارداد اتمی برجام و وضع دوباره تحریم ها بیشتر شده است.

  انتهای پیام/161

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.