گفت وگوی مشروح:کرونا باعث پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان شد/اشتباهات دولت در مجلس یازدهم باید اصلاح شود

الهام آزاد منتخب مردم نائین، خور و بیابانک در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، درباره تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شیوع ویروس کرونا، اقدامات مجلس جدید در جهت رفع تبعات ناشی از شیوع این ویروس، رویکرد مجلس آتی  نسبت به دولت دوازدهم و همچنین اولویت های قوه مقننه، توضیحاتی را ارائه کرده که در ذیل میخوانید.

خبرآنی : با توجه به اینکه در حدود 2 ماه است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده به نظر شما تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این پدیده در کشورمان چه بوده است؟

بحران کرونا در کل جهان من‌جمله ایران پیامدهای فراوانی داشته است و متأسفانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان عزیزمان و آسیب‌های بسیاری بر صنعت به خصوص صنعت گردشگری و ترابری، متأثر شدن کسب و کارها و کاهش تولید، تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی، کاهش تعاملات اجتماعی و.. هستیم. اما در عین حال فرصت‌هایی شکل گرفت که شاهد پیشرفت‌هایی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان هستیم و همدلی، همکاری و همبستگی مردم ایران الگو مردم دنیا قرارگرفته است.
به عنوان مثال در حوزه تجهیزات پزشکی هیچ کشوری حاضر به فروش ونتیلاتور به ما نیست، اما با اعتماد به جوانان و نگاه به پتانسیل‌های داخلی از تهدید فرصت ساخته شد و اکنون در این زمینه توان صادرات داریم و مطمئناً در مجلس یازدهم این رویکرد و لزوم خوداتکایی و خودکفایی نمود بهتر و بیشتری پیدا خواهد کرد.

خبرآنی: به نظر شما مجلس یازدهم چگونه می تواند تبعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ویروس کرونا را مدیریت کند؟

مجلس با توجه به نقش و جایگاه  کلیدی خود در تقنین قوانین مناسبِ شرایط بحرانی چه قبل از بحران، چه حین بحران و چه پس از بحران، مواجهه با  بحران‌ها را آسان‌تر می‌‌کند، ضمن آنکه در مجلس یازدهم باید به رفع ضعف‌ها و خلأها پرداخت و از تجارب این دوران استفاده کرد.

خبرآنی: با توجه به اینکه پس از آغاز به کار مجلس یازدهم تقریباً یک سال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده به اعتقاد شما رویکرد مجلس یازدهم در برابر دولت چگونه خواهد بود؟

دولت تاکنون یک سری دستاورد مفید داشته، اما رکود، تورم، بیکاری، گرانی و .. نیز حاصل عملکرد دولت بوده است. لازم است با تدبیر و همدلی و همکاری قوا، جلوی تکرار این اشتباهات گرفته شود و ان‌شاءالله اولویت اول مملکت که جهش تولید و معیشت مردم است با اصلاح راهبرد و رویکرد دولت و انطباق با مشی مجلس و کمک مجلس به دولت در این زمینه بهبود پیدا کند تا از رنج و سختی و مشکلات مردم کاسته شود.

خبرآنی : اولویت های امروز کشور چیست؟ و مجلس یازدهم چه اقداماتی می تواند در این زمینه انجام دهد؟

اولویت مجلس یازدهم قطعاً معیشت مردم و جهش تولید است که مسلماً جهش تولید منجر به بهبود معیشت مردم خواهد شد، پرداخت دقیق به این دو امر از مسیر ایجاد عدالت اجتماعی، شفافیت، نظارت دقیق، اصلاح برخی قوانین و اصلاح ساختار بودجه می‌گذرد. با توجه به تحریم‌های ظالمانه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و همراهی ناجوانمردانه اروپا با آن، کاهش قیمت نفت، کسری بودجه دولت، تورم بالا در برهه حساس و شرایط ویژه‌ای هستیم که باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش و نگاه به داخل وحمایت مجلس و دولت از صنایع و متولیان صدیق بخش خصوصی و کار آفرینان، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم تا وضعیت بیکاری و مشکلات مختلف جامعه خصوصاً در امور اقتصادی و معیشتی بهبود و جهش تولید محقق شود.

به فضل خداوند کشور ما کشوری چهار فصل و صاحب منابع سرشار انسانی، زیر زمینی و رو زمینی است. ما می‌توانیم با توکل بر خدا، تدابیر عالمانه، قوانین مناسب، مدیریت کارآمد و نظارت صادقانه، وحدت و همگرایی و وفاق ملی و با بهره گیری از  توان و انرژی و خلاقیت جوانان و راهنمایی و حمایت بزرگان کشورمان، بر این مشکلات و بحرانها فائق آییم.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.