ربیعی در پاسخ به خبرآنی: امیدواریم درباره حق مسکن کارگران افزایشی داشته باشیم

 به گزارش ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی که پرسیده بود: افزایش 21 درصدی حقوق کارگران انتقادهایی به همراه داشته و گفته می‌شود این اقدام متناسب با تورم نبوده و احتمالا معیشت کارگران را دچار مشکل کند، موضع دولت در این‌باره چیست و امکان تجدید نظر وجود دارد؟، اظهار داشت: ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سه‌جانبه‌گرایی را تجربه کردیم و منتقدترین نماینده‌های کارگری عضو شورای عالی کار شدند؛ خیلی‌ها چندین سال بین مزد و تورم چنان شکاف ایجاد کردند و کسی هم حرفی نزد ولی ما خوشحالیم که جریان کارگری که در چانه‌زنی‌ها حضور دارد و مثلا با اقتدار می‌گوید که نمی‌خواهم این را امضا کنم و دولت این شرایط سه‌جانبه‌گرایی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تصمیم سه‌جانبه‌گرایی یعنی دو سمت را کارفرما و کارگر باید بپذیرند، در شرایطی سیاست‌گذار یا تصمیم‌گیری که دولت در ضعل سوم است، باید و به ناچار گردش کارگاه و معیشت کارگر را ببیند. در دوره‌های طولانی وزارت کار به سمت و نفع کارگران تصمیم‌گیری می‌کرد و کارفرماها بودند که امضا نمی‌کردند. الان پایه حقوق یک میلیون و هشت‌صد و سی‌هزار تومان دیده شده و با سنوات و دو اولاد، حدودا میزان دو میلیون و هشت‌صد هزار تومان حاصل می‌شود و تقریبا برای متأهل‌ها افزایش 31 درصدی داشته است.

سخنگوی دولت گفت: اعتراض کارگرها بر این است که چیزی که روی بن آمده، روی پایه بیاید، آقای شریعتداری وزیر کار با گرایش‌های شخصی که حتی دارد برنامه‌ای می‌اندیشند که بتوانیم رضایت کارگران را به دست بیاوریم و امیدواریم بتوانیم درباره خواست کارگران درخصوص حق مسکن افزایش داشته باشیم و اگر دست و بال دولت باز بشود و به کارفرما فشار نیاید بتوانیم به جامعه کارگری کمک کنیم. زندگی کارگری خصوصا کارگرهای روزمزد سخت و دشوار است و کارگری زیرسقفی یا تولید بزرگ هم بسیار سخت است.

ربیعی گفت: در 10 رسته‌ای که مطالعه کردیم و اولین آسیب را از کرونا می‌بینند،کارگرهای غیررسمی حدود 3 میلیون نفر هستند و فکر دولت و رئیس‌جمهور مراقبت از همه کارگرها حتی کارگرهای غیررسمی است تا بتوانیم از آنها در این شرایط حمایت کنیم. امیدواریم از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری نماییم و هیچ چیزی برای یک کارگر بدتر از ناامنی شغلی نیست و امیدواریم با تمهیداتی که برای حق مسکن این عزیزان اندیشیده می‌شود بتوانیم با گستردگی بیشتر اقداماتی برای رفاه کارگران انجام دهیم و من از همین‌جا به کارگران ایرانی سلام می‌کنم و می‌گویم که در کنارشان هستیم. 

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.