افزایش شاخص بورس ژاپن در پی طرح بسته محرک 991 میلیارد دلاری

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، درحالی که شاخص بازارهای بورس و همچنین نرخ ارزها در قاره آسیا روز سه شنبه افزایش یافتند، بازارهای جهانی شاهد کاهش نرخ دلار آمریکا در پی شیوع کرونا بود.

اگرچه نرخ ارز کشورهای آسیایی با سرعت روز دوشنبه افزایش نیافت اما گسترده بود حتی با وجود اینکه موارد ابتلا به کرونا در جهان همچنان در حال افزایش است و سقوط اقتصادی در مقیاس نامعلومی پیش بینی می شود.

آمریکا در سخت ترین هفته خود به سر می برد در حالی که آمار جان باختگان کرونا از 10 هزار نفر در این کشور عبور کرده است. در انگلیس نیز پس از وخیم تر شدن علائم کرونای نخست وزیر این کشور، بوریس جانسون وارد بخش آی سی یو شده است.

شاخص بورس ژاپن نیز 2٪ افزایش یافت و بیشتر زیان های هفته گذشته را جبران کرد پس از آنکه شینزو آبه نخست وزیر این کشور بسته محرک اقتصادی 991 میلیارد دلاری (برابر با 20٪ از تولید ناخالص داخلی) را وعده داد.

معاملات آتی بازار سهام ایالات متحده در وال استریت نیز پس از 7٪ افزایش در روز دوشنبه ، 0.2٪ کاهش یافت. بازارهای جهانی نیز شاهد کاهش نرخ دلار آمریکا بود.

قیمت نفت تقریباً ثابت و دلار استرالیا 0.5٪ افزایش یافته است. کریس وستون ، رئیس تحقیقات کارگزاری بورس ملبورن گفت: بازار جلوتر حرکت می کند و اعتقاد دارد که تعداد موارد ابتلا به ویروس اوج خواهد گرفت به خصوص در اروپا.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمارها، 1.3 میلیون مورد ابتلا و بیش از 75 هزار مرگ و میر ناشی از COVID-19 در سراسر جهان گزارش شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.