سرخابی‌ها در نیمه نخست سال 99 هم واگذار نمی‌شوند؛ ‌از ما گفتن

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، "برنامه اجرایی واگذاری استقلال و پرسپولیس تصویب شد"؛ این خبر را رسانه‌ها به نقل از وزارت ورزش و جوانان منتشر کرده‌اند که اعلام کرده در نخستین جلسه هیئت واگذاری شرکت‌های دولتی، برنامه اجرایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد تصویب قرار گرفته است.

در این جلسه که دیروز بعدازظهر در وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور وزرای اقتصاد، ورزش و جوانان و دادگستری و رئیس سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان اتاق بازرگانی و سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شده، برنامه اجرایی پیشنهادی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال 1399 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسیده است.

آن‌طور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی و وزیر ورزش و جوانان در این جلسه گزارش داده‌اند، پارسال حسابرسی سالیان گذشته این دو باشگاه انجام و مجامع‌شان هم برگزار شده، اموال و دارایی‌های مختلف آنها شناسایی شده، واگذاری قطعی دو ورزشگاه درفشی‌فر مرغوبکار به دو باشگاه و همچنین شفاف شدن بدهی مالیاتی آنها و حل کردن بسیاری از دعاوی حقوقی در سال 1398 نیز به ثمر رسیده، و حالا هلوی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آماده پریدن در گلو است.

در ادامه این جلسه هم وزیر اقتصاد از اقدامات بسیار مهم و موثر وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در فرایند خصوصی‌سازی دو باشگاه تقدیر و تشکر کرده و واگذاری هرچه سریع‌تر این دو باشگاه در نیمه اول سال 1399 را خواستار شده است.

ظاهرا در این جلسه برنامه اجرایی مراحل مختلف واگذاری این دو باشگاه توسط سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده و به تصویب هیئت واگذاری نیز رسیده است؛ در پایان هم مقرر شده تمامی اعضا نهایت تلاش خود را برای واگذاری هرچه سریع‌تر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در سال 1399 به کار گیرند.

بر این اساس باید گفت هر چند که فراهم آوردن مقدمات واگذاری این دو باشگاه از جمله قیمت‌گذاری آنها، کار سخت و دشواری است و فعلا هر دوی این باشگاه‌ها شرایط پذیرش در بازار سهام را هم ندارند، اما یکی دیگر از مهمترین و قابل توجه‌ترین نکاتی که تضمین‌کننده موفقیت در خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی در کشور بشمار می‌آید، بحث درآمدزایی آنها است که این موضوع نیز فعلا سنگ بزرگی پیش روی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شمار می‌آید و مقدماتش هم کماکان آماده نیست.

در هر حال با توجه به فراهم نبودن مجموع عوامل مورد نیاز برای واگذاری باشگاه‌های ورزشی، بدون شک واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که حالا به وعده تکراری و نخ‌نمای متولیان امر تبدیل شده است، در نیمه نخست امسال هم عملی نخواهد شد؛ از ما گفتن ... .

انتهای پیام/

برچسب ها :

سرخابی واگذار

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.