وجود خطر ابتلای صدها هزار تن به کرونا و فروپاشی سیستم درمانی در عربستان

عربستان سعودی با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد از شهروندان این کشور برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه‌هایشان مانده‌اند، هشدار داد که ممکن است صدها هزار فرد در معرض ابتلا به این ویروس باشند.

به گزارش خبرآنی، محمد العبد العالی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در مصاحبه با شبکه روتانا در خصوص اوضاع در ماه رمضان در سایه شیوع کروناویروس اعلام کرد: جهان با پایان کرونا فاصله دارد، عربستان نیز بخشی از جهان است، ما از هفته‌ها صحبت نمی‌کنیم، بلکه درباره ماه‌ها صحبت می‌کنیم.

العبد العالی تصریح کرد: به مرحله اوج شیوع کرونا تا به الان نرسیده‌ایم، هیچ کشوری در جهان پیش بینی نمی‌کند که در آستانه  مرحله کنترل یا مرحله اوج شیوع کرونا و سپس کاهش آن برسند.

وی ادامه داد: یک مورد ابتلا به کرونا ممکن است این ویروس را به هزاران تن انتقال دهد. ما با خطر انتقال به مرحله شدید در شیوع این ویروس مواجه هستیم، مگر آنکه با گام‌های پیشدستانه قوی، آن را تحت کنترل خود درآوریم.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان عنوان کرد که فقط ۵۰ درصد از شهروندان به ماندن در خانه یا کاهش آمد و شدشان پایبند بوده‌اند، تخلفاتی که در تجمع و ازدحام افراد در مغازه‌ها یا فروشگاه‌ها دیده شده امری نگران کننده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم طی ماه‌های آتی به محدود کردن آمد و شدشان پایبند نباشند، صدها هزار تن در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود و نظام بهداشتی کشور فرومی‌پاشد و این یک سناریوی خیالی نیست.

تا دوشنبه شب ۲۵۲۳ مورد قطعی ابتلا به کروناویروس در عربستان ثبت شد و ۳۸ تن جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.