مرکز مطالعات اسرا فلسطین: رژیم صهیونیستی از آزاد ساختن اسرا طفره می‌رود

مدیر مرکز مطالعات اسرا اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی تنها طرف در جهان هستند که در سایه ترس‌های گسترده به خاطر شیوع ویروس کرونا و به‌رغم درخواست‌های مکرر از سوی سازمان‌های حقوقی برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌ها، اسرا را در زندان‌های خود نگه داشته است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "صفا"، رأفت حمدونه، مدیر مرکز مطالعات اسرا در بیانیه مطبوعاتی خود تاکید کرد، اکثر دولت‌های جهان بنا بر توصیه سازمان عفو بین‌الملل و سازمان‌های حقوقی به منظور محافظت از زندانیان در پی شیوع ویروس کرونا و خطرات سرایت آن، اقدام به آزادی زندانیان خود کرده‌اند اما رژیم صهیونیستی به‌رغم فقدان وسایل پیشگیری از این ویروس در زندان‌ها و در سایه عدم امکانات بهداشتی اقدام به این کار نکرده است.

حمدونه در ادامه افزود، مقامات رژیم صهیونیستی حتی یک اسیر فلسطینی را هم به‌رغم خطرات واقعی درباره سرایت ویروس کرونا به زندانیان آزاد نکرده است؛ این رژیم حتی زندانیانی تحت عنوان "بازداشت اداری موقت" که بدون هیچگونه اتهامی در زندان هستند یا کسانی که سن آن‌ها به هشتاد سال رسیده است و یا حتی بیماران مبتلا به سرطان را آزاد نکرده است.

وی از موسسات بین‌المللی خواست تا به دلیل شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی و حضور صدها تن از اسرای فلسطینی بیمار و ده‌ها اسیر سن بالا، مقامات رژیم صهیونیستی را جهت آزاد کردن اسرا و بازداشتیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی تحت فشار قرار دهند.

حمدونه همچنین خواستار فراهم کردن مواد و وسایل پیشگیری از ویروس کرونا، امکانات بهداشتی، خدمات عمومی و بهداشتی و نیز اتخاذ اقدامات پیشگیرانه جهت ممانعت از شیوع این ویروس برای زندانیان فلسطینی شد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.