سیستم جدید برای تست کرونا در درب منازل طراحی شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش‌ها برای تشخیص مولکولی کووید 19 گفت: از زمانی که در چین این ویروس مطرح شد و این احتمال داده می‌شد این بیماری به ایران و سایر کشورها سرایت کند، روش‌های تشخیص بیماری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: بعد از اینکه اعلام شد در ایران نیز این بیماری شیوع پیدا کرده است، این روند تسریع و کیت تشخیص در مجموعه جهاد دانشگاهی ساخته و تست شد، پس از آن نیز به پژوهشگاه پاستور برای تست نهایی ارسال شد که خوشبختانه آنجا نیز این کیت مورد تائید قرار گرفت.

طیبی بیان کرد: کیت تشخیص کرونا در حال حاضر با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حال تولید است و خدماتی که مرتبط با این کیت است توسط مجموعه پزشکی در جهاد دانشگاهی با کمک آزمایشگاه‌های خوبی که در اختیار دارد، صورت می‌گیرد، تصمیم گرفته شد بخشی از توانمندی جهاد دانشگاهی در آزمایشگاه‌های پژوهشگاه رویان و ابن سینا و همچنین چند واحد استانی برای تشخیص کرونا با استفاده از همین کیت‌ها اختصاص داده شود که این کار با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توانایی‌ها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه محصولات شیمیایی به تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده اختصاص داده شده است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی واحد امیر کبیر که در حوزه نساجی فعالیت می‌کند، بر تولید لباس "گان" برای پزشکان متمرکز شدند که در این راستا تعداد زیادی لباس تولید شد.

مشاغل خانگی و کار تولید ماسک

وی اضافه کرد: کاری نیز با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد اشتغال خانگی انجام شده است؛ در همه استان‌های کشور تعداد زیادی از مشاغل خانگی، فعالیت خود را به تولید ماسک اختصاص داده‌اند و به این شکل حدود سه میلیون ماسک تولید شده است.

طیبی از وجود پارک‌های علم و فناوری در کرمانشاه و البرز گفت و اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقدام به تولید ماسک‌های N95 و پارچه‌های نانو می‌کنند. همچنین تعدادی از شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری البرز، به ساخت تجهیزات مشابه اقدام کرده‌اند. در جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر نیز دستگاه‌های تب سنجی را در گیت‌های ورودی نصب کرده‌اند و در حال حاضر در برخی نقاط مانند فرودگاه امام خمینی(ره) و بعضی از سازمان‌ها نصب شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، درباره دیگر اقدامات برای مقابله با کرونا توضیح داد و گفت:در حال طراحی یک سیستم خدمات رسانی برای بیماران کرونایی هستیم، دو مجموعه درمان در منزل در جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در حال همکاری هستند تا آزمایش‌ها در درب منازل انجام شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.